قنادباشی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

حمله به «تیفور» محرکی برای تهاجم گسترده آمریکا به سوریه/ عواقب ورود مستقیم «واشنگتن» به جنگ سوریه بسیار سنگین است

کارشناس مسائل بین‌الملل با تاکید بر اینکه آمریکا از روش «بزن در رو» استفاده می‌کند، گفت: احتمال درگیری مستقیم آمریکایی‌ها و استقرار نظامی این کشور در عراق و سوریه که منجر به جنگ شود، خیلی کم است؛ چون آمریکایی‌ها عواقب این اقدام را برای کشورشان بسیار سنگین می‌دانند و لذا به این موضوع ورود نمی‌کنند.
کد خبر: ۲۸۶۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱ - 10April 2018

تشویق آمریکایی‌ها به نبرد مستقیم در سوریه/ آمریکا از روش «بزن دررو» استفاده می‌کندجعفر قنادباشی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، در خصوص احتمال ورود مستقیم آمریکا به جنگ سوریه، اظهار داشت: حضور بلند‌مدت نیروی زمینی آمریکا در سوریه جزء برنامه‌های رئیس جمهور این کشور نیست. ترامپ فقط می‌خواهد با فرافکنی در جوامع بین‌المللی قدرت و توان نظامی کشورش را به نمایش بگذارد. آمریکا چه در شعار و چه در عمل هیچ تمایلی به حضور بلند‌مدت و یا حتی میان‌مدت در عراق و سوریه ندارد و به فرموده مقام معظم رهبری آمریکایی‌ها از روش «بزن در رو» استفاده می‌کنند.

وی در ادامه گفت: اما آمریکا از سوی صهیونیست‌ها و لابی‌های این رژیم تحت فشار است؛ چراکه این رژیم بعد از شکست داعش توسط جبهه مقاومت به کشاندن پای آمریکایی‌ها در منطقه پافشاری می‌کند. صهیونیست‌ها بر این باورند که با شکست داعش تمام معادلاتشان برهم ریخته و از اینرو می‌خواهند با نگه داشتن آمریکایی‌ها در عراق و سوریه به قدرت اولیه خود در منطقه بازگردند.

قنادباشی با بیان اینکه لابی‌های صهونیستی چه در اظهارات پنهانی و چه در اظهارات علنی‌شان خواستار ورود کشور‌های غربی دیگری مانند انگلیس و فرانسه به منطقه هستند، بیان داشت: فشار‌ لابی‌های برخی از کشور‌های عربی هم تاثیر گذار است؛ چراکه آن‌ها به ترامپ اطمینان داده‌اند که هزینه‌های ورود به منطقه از سوی آمریکایی‌ها را تامین می‌کنند.

کارشناس مسائل غرب آسیا خاطرنشان کرد: احتمال درگیری مستقیم آمریکایی‌ها و استقرار نظامی این کشور در عراق و سوریه که منجر به جنگ شود، خیلی کم است؛ چون آمریکایی‌ها عواقب این اقدام را برای کشورشان بسیار سنگین می‌دانند و لذا به این موضوع ورود نمی‌کنند.

وی گفت: آمریکایی‌ها به دلیل فشار‌هایی که از سوی رژیم صهیونیستی و برخی کشور‌های عربی بر آن‌ها وارد می‌شود تا وارد جنگ مستقیم با سوریه شوند، بر سر دوراهی قرار گرفته‌اند. از سویی به این فکر می‌کنند که اگر این اقدام را انجام ندهند، تحولات منطقه به نفع ایران، حزب الله لبنان و محور مقاومت رقم می‌خورد.

قنادباشی تصریح کرد: با توجه به پیش رو بودن ایام انتخابات در حزب الله لبنان، آمریکایی‌ها در انتظار برگزاری این انتخابات هستند تا حزب الله که به عنوان یک حزب سیاسی در منطقه نقش تاثیرگذاری دارد را مورد بررسی قرار دهند و پس از برگزاری این انتخابات تصمیم نهایی خود را بگیرند.

وی در ادامه با اشاره به حمله موشکی جنگنده‌های صهیونیستی به پایگاه تیفور گفت: صهیونیست‌ها با انجام چنین اقداماتی می‌خواهند آغازگر نبردی در منطقه باشند و در این راستا چنانچه آمریکایی‌ها این رژیم را همراهی نکنند، منافع مشترکی که میان رژیم صهیونیستی با آمریکا است را قطع خواهند کرد. حملات روز گذشته صهیونیست‌ها به پایگاه تیفور تلاشی برای کشاندن آمریکایی‌ها به عرصه نبرد مستقیم در منطقه است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار