معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی سمنان مطرح کرد؛

تقویت فرهنگ مصرف کالای ایرانی در راس برنامه های تبلیغات اسلامی استان سمنان

حجت‌الاسلام «حسین روحانی نژاد» ضمن اشاره به مأموریت های این نهاد در جهت دهی به افکار عمومی برای منافع کشور، گفت: تقویت فرهنگ مصرف کالای ایرانی برای تحقق شعار سال در راس امور این سازمان است.
کد خبر: ۲۸۶۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۱ - 10April 2018

تقویت فرهنگ مصرف کالای ایرانی در راس برنامه های تبلیغات اسلامی استان سمنانبه گزارش دفاع پرس از سمنان، حجت‌الاسلام «حسین روحانی‌نژاد» معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، در نشستی با فعالان فرهنگی استان به مناسبت انتخاب شعار «حمایت از کالای ایرانی» به‌عنوان شعار سال، اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی با توجه به مأموریتش که افزایش آگاهی‌ مردم و جهت دهی به افکار عمومی در راستای منافع کشور است، در سال جدید با محور قرار دادن شعار «حمایت از کالای ایرانی»، در اولین اقدام تشویق مردم را در گروه‌های هدف برای استفاده از کالای تولید داخل دنبال خواهد کرد که در این میان استفاده نکردن از کالا‌های خارجی که معادل با کیفیت ایرانی دارند مورد تأکید قرار خواهد گرفت.

وی افزود: شرکت‌های تولیدی نیز در راستای جلب اعتماد مشتریان، کالا‌های باکیفیت و مرغوب تولید کرده و زمینه رضایتمندی مصرف کنندگان را فراهم کنند که این امر خود مهمترین تبلیغ برای یک کالا است.

معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی استان سمنان با تأکید بر حمایت از حقوق مصرف کنندگان گفت: حمایت از حقوق مصرف کنندگان از سوی تمامی دست‌اندرکاران تولید ضروری است و مصرف کننده حق دارد از خرید کالا‌های بی‌کیفیت و نامرغوب خودداری کند.

روحانی‌نژاد توجه به ذائقه مصرف کنندگان در تولید کالا‌ها را سیاست هوشمندانه در افزایش تمایل به استفاده از کالای داخلی دانست و بیان داشت: سالم بودن زنجیره تولید و ساخت کالا‌های باکیفیت، سبب رضایت‌مندی مصرف کننده می‌شود و در کنار توجیه مردم به ضرورت مصرف کالای تولید داخل برای افزایش ثروت مردم و کشور، انگیزه مردم را برای گرایش به کالای تولید ایران تثبیت خواهد کرد.

وی افزود: انتخاب شعار سال توسط مقام معظم رهبری، در واقع اعلام یک سیاست کاری و رفتاری کلان برای کل جامعه است، که با توجه به اولویت‌های موجود در مسائل کشور تعیین می‌شود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان اظهار داشت: برنامه ریزی مستقیم نظام سلطه که می‌کوشد تا انقلاب اسلامی مردم ایران را به سمت ضعف و اضمحلال پیش ببرد در حال حاضر روی ضربه به اقتصاد کشور متمرکز شده است، دشمن با یک برنامه هدف‌دار و کاملاً حساب شده، به دنبال تضعیف اقتصاد ایران و ناتوان کردن آن که سبب دشواری معیشت مردم می‌شود، است و در کنار آن می‌کوشد تا توان کشور را در تولید مایحتاج ضروری مردم کاهش دهد و کشور را به سمتی سوق دهد که حتی برای تأمین کالا‌های ضروری مورد نیاز مردم از جمله غذا به رغم داشتن کشوری فوق العاده غنی، وابسته به خارج از ایران باشیم تا از این طریق بتواند برای تحمیل خواسته‌های خود به ملت ایران از اهرم فشار تأمین کالا‌های اساسی کشور استفاده کند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب با هوشمندی کامل، این حرکت آرام و حساب شده دشمن را شناسایی کرده و حدود ۱۰ سال است مدام بر اقتصاد تأکید می‌کند و از مسئولان و آحاد مردم می‌خواهد تا با پیاده‌سازی «اقتصاد مقاومتی» ابتدا کشور را در زمینه تأمین مایحتاج اساسی خودکفا کنند و در گام بعد برای حضور در بازار‌های کشور‌های همسایه و دیگر کشور‌ها رقابت کنند که سبب تولید و افزایش ثروت کشور می‌شود.

وی ادامه داد: در سال‌های قبل، تشویق به افزایش تولید در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط سازمان تبلیغات اسلامی دنبال می‌شد که امسال نیز با توجه ویژه ادامه می‌یابد. برای رونق اقتصاد کشور توجه به واحد‌های کوچک تولیدی که با سرمایه‌ی اندک به بهره وری می‌رسند ضروری است و در این زمینه این مردم هستند که با امکانات موجود در منطقه محل زندگی خود می‌توانند به تأمین مایحتاج ضروری خانواده اقدام کنند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان بیان داشت: مصرف کالای تولید داخل سبب برطرف شدن بیکاری در کشور است، وی از مسئولان درخواست کرد که جلوی ورود کالا‌های خارجی که مشابه با کیفیت خارجی دارند را چه به شکل قانونی و چه قاچاق به کشور بگیرند، چرا که بیکاری خود منشاء آسیب‌های اجتماعی متعددی در کشور خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار