وزیر دفاع در تبریز:

دشمنان هرگز قدرت مردم ایران را امتحان نکنند/ شهید «صیاد شیرازی» طلایه‌دار حفظ اقتدار در شرایط حساس بود

امیر سرتیپ «حاتمی» گفت: اگر غلطی از شما دشمنان سر بزند، شاهد دلاوری‌های جوانان و نیرو‌های مسلح ما خواهید بود و ما آماده‌ایم تا تمام نیاز‌های رزمندگان را آماده کنیم به همین خاطر توصیه می‌کنیم که غیرت و قدرت مردم ایران را امتحان نکنید.
کد خبر: ۲۸۶۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷ - 10April 2018

هرگز غیرت و قدرت مردم ایران را امتحان نکنید/ شهید «صیاد شیرازی» طلایه دار حفظ اقتدار و اتحاد نیروهای مسلح در شرایط حساس انقلاب بودبه گزارش دفاع پرس از آذربایجان شرقی، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی از نیروهای مسلح، ظهر امروز در مراسم سالروز شهادت امیر سپهبد «علی‌صیاد شیرازی، اظهار داشت: همه در برابر شعار اعلام شده توسط رهبر انقلاب برای سال جدید مسئولیم و باید اهتمام ویژه برای تحقق این شعار داشته باشیم. مردم ایران حق‌شان است که کالای با کیفیت مصرف کنند و در این امر نیز تولید کنندگان باید کیفیت محصولات خودشان را بالا ببرند.

وی افزود: ما در وزارت دفاع نیز تلاش خواهیم کرد به عنوان تولید کننده و پشتیبانی کننده از نیروهای مسلح، در تحقق این شعار کوشا باشیم.

وزیر دفاع با اشاره سابقه آذربایجان در طول تاریخ عنوان کرد: آذربایجان در سرنوشت ایران و انقلاب نقش تاریخی ایفا کرده است. آذربایجان دروازه ارتباط با بسیاری از کشورها بوده است. مردم آذربایجان در عشق به ولایت و انقلاب و حمایت از آن و مبارزه با استبداد پیش قدم بوده‌اند.

وی ادامه داد: نام «ستارخان»، «باقرخان»، بسیجیان و نیروهای لشکر عاشورا در تاریخ ثبت است. داشتن چنین مردمی است که شاهد آسایش و آرامش در دیگ جوشان این منطقه پر التهاب هستیم. در حوزه دفاعی امروز یک کشور مقتدر در منطقه هستیم. می‌توانیم از استقلال کشور مقتدرانه دفاع کنیم.

امیر حاتمی با اشاره به دسیسه‌های دشمنان از ابتدای انقلاب تاکنون، تصریح کرد: یک زمانی بود که در کشور درصدد بیرون راندن دشمن از سرزمین‌های‌مان بودیم که بحمدالله با جانفشانی‌های رزمندگان این امر ممکن شد و در فتنه بعد خواستند با ناامن کردن کشورهای همسایه و ایجاد جنگ در آن کشورها، ایران را تهدید کنند که این نیز با تدبیر رهبری خنثی شد. در اقدامی دیگر، دشمنان در نقاط دور دست با تربیت گروه‌هایی مثل داعش خواستند که ایران را تهدید کنند؛ اما بازدارندگی فعال ما مانع این قضیه شد و ما مقتدرانه پیروز شدیم.

همرزم شهید صیاد شیرازی با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد این شهید بزرگوار، عنوان کرد: شهادت شهید صیاد شیرازی در مقطع سال ۷۸ که بسیاری از جناح‌ها در حال دعوای سیاسی بودند، فضای کشور را عوض کرد. اینکه این همه جمعیت پس از گذشت ۲۰ سال به خاطر این شهید جمع می‌شود نشان از عظمت شهید صیاد شیرازی دارد. شخصیت شهید صیاد شیرازی بسیار پر رمز و راز است. ایشان به معنای واقعی کلمه مخلص بود.

وزیر دفاع با اشاره به خاطره یکی از نزدیکان شهید صیاد شیرازی در دوران جنگ، گفت: یکی از نزدیکان وی نقل می‌کرد، زمانی که عملیات «فتح‌المبین» و بعد از آن «الی‌بیت‌المقدس» انجام شد و پس از آن که امام فرمود «خرمشهر را خدا آزاد کرد»؛ شهید صیاد شیرازی با شنیدن این سخنان، درخواست مرخصی کرد و در همه مدت مرخصی همه‌اش در حال سجده بود و وقتی از ایشان پرسیدند دلیل این کار چیست؟ فرمود: «امام مسیر را نشان دادند و باید شیطان را از خودمان دور می‌کردیم».

وی ادامه داد: دومین ویژگی شهید صیاد شیرازی طلایه‌داری و تلاش برای حفظ اقتدار و اتحاد نیروهای مسلح در آن زمان سخت اوایل انقلاب بود و راهبرد وی در حفظ اقتدار و اتحاد، ترکیب مقدسی بود که شامل اتحاد ناگسستنی ارتش، سپاه، بسیج می‌شد و ایشان تا آخر عمر شریف‌شان بر این اصل استوار بودند.

وزیر دفاع و پشتیبانی از نیروهای مسلح با اشاره به تهدیدات اخیر دشمنان علیه ایران اسلامی و در پاسخ به این تهدیدات، تاکید کرد: با همه شیطنت‌ها و خباثت‌هایی که می‌کنید این جلسه و جلسات مشابه آن نشان می‌دهد که خون شهید صیاد و سایر شهدا در وجودمان جاری است و اگر غلطی از شما سر بزند شاهد دلاوری‌های جوانان و نیروهای مسلح ما خواهید بود و ما آماده‌ایم تا تمام نیازهای رزمندگان را آماده کنیم، به همین خاطر توصیه می‌کنیم که غیرت و قدرت مردم ایران را امتحان نکنید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها