توصیه توهین‌آمیز آمستردام به هلندی‌هایی که قصد سفر به ایران، روسیه و ترکیه را دارند

وزارت خارجه هلند در نامه‌ای توهین‌آمیز از مسافران هلندی عازم ایران، روسیه، ترکیه و چین خواست قبل از سفر، نسبت به امنیت وسایل الکترونیک خود اطمینان کسب کنند تا مورد حمله سایبری قرار نگیرند.
کد خبر: ۲۸۶۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱ - 10April 2018

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، وزارت خارجه هلند با انتشار نامه‌ای به مسافران هلندی که خواستار سفر به ترکیه، چین، روسیه و ایران بودند مدعی شد که شاید وسایل الکترونیک‌شان در این کشورها ناامن باشند.

به گزارش بی‌بی‌سی ترکیه، وزارت خارجه هلند مدعی شد: «داده‌هایی که در وسایل الکترونیک موجود از جمله لپ‌تاپ و اسمارت‌فون‌ها ممکن است توسط کشور سوم کپی شود و اطلاعات حساس نباید در این دستگاه‌ها تحت هیچ شرایطی وجود داشته باشد.»

یک منبع آگاه در وزارت خارجه هلند در گفت‌وگو با بی بی سی ترکیه مدعی شد: « دردناک است اما این هشدارها درباره حملات سایبری در مورد متحدان ما در ناتو یعنی ترکیه و همچنین ایران و روسیه تسری پیدا کرده است.»

نامه هشدار شامل فهرستی از توصیه‌ها به هلندی‌هایی است که می‌خواهند به این چهار کشور سفر کنند؛ در این توصیه‌نامه ادعایی مطرح شده است «اول اینکه مسافران باید لپ‌تاپ‌ها و موبایل‌های خود را با نرم‌افزارهای امنیتی به روز کنند و کاملا پاک کنند. تنها داده‌های بسیار ضروری باید در این دستگاه‌ها بماند. دیگر ملزومات امنیتی شامل هشدار برای عدم استفاده از ارسال بی‌سیم داده‌ها از طریق بلوتوث و خاموش کردن بلوتوث‌ها در زمان سفر و انتخاب پسورد حفاظتی برای داده‌های ذخیره شده است.»

بر اساس این گزارش در این پیام توصیه شده که مسافران تلفن‌های همراه هلندی خود را خاموش کنند و از دستگاه جدید و سیم کارت جدید در زمان سفر استفاده کنند.

منبع: ایلنا

نظر شما
پربیننده ها