استاد حوزه علمیه مشهد:

شهید «صیاد شیرازی» در قالب تعابیر و اوصاف خلاصه نمی ­شود

استاد حوزه علمیه مشهد گفت: هر چه در وصف سپهبد شهید «علی صیاد شیرازی» بگویند کم است، چون مقامی که به واسطه شهادت به این شهید والامقام اعطا کردند به مراتب بالاتر از تعابیری است که در خصوص شخصیت او به کار می ­برند.
کد خبر: ۲۸۶۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۳ - 10April 2018

شهید «صیاد شیرازی» در قالب تعابیر و اوصاف خلاصه نمی ­شودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، مراسم گرامیداشت نوزدهمین سالگرد شهادت امیر سپهبد «علی صیاد شیرازی» جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با حضور اعضاء شورای تأمین استان خراسان رضوی، فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی، کارکنان نیروهای مسلح مستقر در خراسان رضوی و اقشار مختلف مردم مشهد پیش از ظهر امروز در مجتمع فرهنگی مهدیه مشهد مقدس برگزار شد.

حجت ­الاسلام و المسلمین «حسن جمالی» از اساتید حوزه علمیه مشهد با گرامیداشت یاد و خاطره امیر سپهبد «علی صیاد شیرازی» اظهار داشت: امیر «علی صیاد شیرازی» از فرماندهان مقتدر و متواضع ارتش جمهوری اسلامی بود که خود را در صف شهدای کربلا قرار داد.

وی افزود: شهید «صیاد شیرازی» به دلیل رشادت­ هایی که در طول دفاع مقدس از خود نشان داد، کارنامه درخشانی به یادگار گذاشت و در تاریخ این مرز و بوم ثبت شد. هر چه در وصف این امیر دلاور ارتش اسلام بگویند کم است، چون مقامی که به واسطه شهادت به شهید «صیاد شیرازی» اعطا کردند با اوصافی که در خصوص شخصیت او به کار می ­برند در یک سطح نیست و منزلت شهید به مراتب بالاتر است.

استاد حوزه در بخش دیگری از سخنانش به بررسی خصوصیات مجاهدان فی سبیل الله پرداخت و خاطر نشان کرد: یکی از ویژگی ­های مجاهدین فی سبیل الله این است که در زمان حیات خود جهاد را به عنوان یک تکلیف از جانب خداوند می ­پذیرند. این پذیرش باعث می­ شود که قدر و منزلت شهید را چه در زمان حیات و چه بعد از شهادتش، فقط خداوند بداند.

وی در پایان گفت: مجاهد فی­ سبیل الله وقتی به شهادت می ­رسد اولین قطره خونش که به زمین ریخته می­ شود فرشتگان آن را برای تبرک به آسمان می ­برند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار