سید مسعود شجاعی‌طباطبایی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

نمایش گنجینه تجسمی آثار هنر انقلاب در حوزه هنری/ هنرمندان جوان یار و یاور انقلاب هستند

سرپرست معاونت هنری حوزه هنری با اشاره به نمایش گنجینه تجسمی آثار هنر انقلاب در حوزه هنری گفت: هنرمندان جوان یار و یاور انقلاب هستند.
کد خبر: ۲۸۶۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶ - 11April 2018

«سید مسعود شجاعی‌طباطبایی» سرپرست معاونت هنری حوزه هنری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس اظهار داشت: هفته هنر انقلاب بهانه‌ای است تا از رویش‌های هنری و جوانان هنرمند تقدیر شود و آثار آن‌ها در این هفته دیده شود. تمام سعی و تلاش حوزه هنری این است که بضاعت و توانمندی که در عرصه هنر انقلاب وجود دارد را به نمایش بگذارد.

وی گفت: در نمایشگاهی که به همین مناسبت در گالری ابوالفضل عالی برگزار می‌شود بخشی از گنجینه آثار هنر انقلاب را به نمایش در آوردیم. در فضای بیرونی این گالری نیز آثاری از هنرمندان اول انقلاب که با کار گرافیکی مباحث مرتبط با انقلاب را را خلق کرده‌اند، نمایشگاهی برگزار است که برای اولین بار طی چهار دهه گذشته به نمایش در آمده است.

سرپرست معاونت هنری حوزه هنری افزود: در کنار این 2 اتفاق نمایشگاهی از آثار هنرمندانی که به معنای کلمه هنرمندان انقلاب اسلامی هستند یعنی شهدا؛ در یک اثر چیدمانی به صورت هنر مفهومی ارائه شده است. هنر مفهومی در واقع معنای جدیدی از هنری است که می‌تواند ارتباط مستقیم و جدی بین مخاطب و هنرمند برقرار کند. این کار هنری نمایش آثاری از هنرمندانی است که در قالب صدای شهید آوینی و تصاویری که با آینه‌ها نشان از تجلی این اتفاق دارند ظاهر شده است.

شجاعی‌طباطبایی تصریح کرد: تمام تلاش و سعی ما بر این است تا در این هفته اتفاقاتی در زمینه هنرهای تجسمی، نمایشی، مستند و ادبیات پایداری را رقم بزنیم.

وی درباره شاخصه‌های هنرمند انقلابی گفت: هنرمند انقلابی اولاً باورهای دینی که بخشی از آن را مفاهیم دینی برگرفته شده از قرآن هست را به تصویر می‌کشد. مفاهیمی که توسط چهره‌های شاخص دینی انقلاب اسلامی ما مثل مقام معظم رهبری و امام راحل ظهور و بروز پیدا کرده را به تصویر می‌کشند. هنرمندان جوان در عین حال یار و یاور انقلاب اسلامی هستند.

سرپرست معاونت هنری حوزه هنری ادامه داد: هنرمندان امروز رویش‌های انقلاب اسلامی هستند که به مدد انقلاب آمده‌اند تا انقلاب اسلامی ایران را در چهلمین سالگرد که بلوغ آن است؛ آن را به شکلی زیبا و هنرمندانه در قالب‌های مختلف هنری شکل داده‌اند و ارائه کرده‌اند. غالب این هنرمندان جوان و از هنرمندان شهرستانی هستند که ما با افتخار به این هنرمندان افتخار می‌کنیم.

شجاعی‌طباطبایی بیان کرد: در عرصه هنرهای تجسمی، نمایشی و شاخه‌های دیگر هنری مثل ادبیات و سینما، هنرمندان و نویسندگان کارهای بسیار بزرگی انجام داده‌اند. فکر می‌کنم خیلی نویسندگان ادبیات پایداری با جریان انقلاب همراه بوده‌اند و منشا اثر بوده‌اند و توانسته‌اند خیلی از کارهای بزرگ را از هنرمندان واقعی که شهدای ما هستند به تصویر بکشند و در تاریخ شفاهی مطرح کنند.

وی اظهار داشت: چیزی که به نظر می‌رسد باید بیشتر درباره آن کار انجام داد این است که ما هر قدر در حوزه تاریخ شفاهی و ثبت این اتفاقات کار کنیم، واقعا کم است. حتما در این زمینه نیاز به یک کار جدی و همه گیر هستیم.

سرپرست معاونت هنری حوزه هنری خاطرنشان کرد: درست است این هفته به نام هفته انقلاب نام‌گذاری شده و فعالیت‌های مختلفی شکل گرفته است اما این فقط آغازی برای فعالیت‌های ما محسوب می‌شود جهت ورود به سال بسیار جدی در حوزه هنری که به دنبال یافتن تمامی نشانه‌هایی که ما را به مفهوم هنر انقلاب نزدیک کند هستیم تا یک مسیر مشخص و نورانی را ترسیم کنیم. فکر می‌کنم این هفته شروعی برای یک اتفاق خیلی جدی در عرصه‌های هنری است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار