شوشتری در گفت‌وگو با دفاع پرس:

آل سعود مسبب تمام تنش‌ها در سوریه است

نماینده مجلس شورای اسلامی تحریک آمریکایی‌ها برای ایجاد درگیری در منطقه را از اقدامات سعودی‌ها دانست و گفت: آل سعود با صرف میلیاردها دلار هزینه، خواهان تثبیت حضور نیروهای نظامی آمریکا در این کشور است.
کد خبر: ۲۸۶۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳ - 11April 2018

/«هادی شوشتری» نماینده مردم شهرستان‌های قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، در خصوص اقدامات اخیر ایالات متحده برای مقابله با سوریه اظهار داشت: تجزیه کشورهای اسلامی منطقه از بزرگترین اهداف آمریکا و متحدانش بود که تلاش خود را در این زمینه از عراق و سوریه آغاز کردند.

وی با اشاره به شکست داعش که منجر به ناکام ماندن غربی‌ها در رسیدن به آرزوهایشان در عراق و سوریه شد، ادامه داد: با شکست تروریست‌ها و خروج آن‌ها از سوریه نقشه‌های آمریکایی‌ها برهم ریخت و اینکه آن‌ها امروز بر ماندن نیروهای نظامی‌شان در سوریه پافشاری می‌کنند به دلیل ایجاد تنش و درگیری در منطقه برای بازگشت تروریست‌ها به سوریه است.

شوشتری آل‌سعود را مهم‌ترین عامل بروز خشونت در سوریه عنوان کرد و گفت: سعودی‌ها برای ایجاد ناامنی در منطقه و به آشوب کشیدن مجدد سوریه  با صرف میلیاردها دلار هزینه خواهان تثبیت نیروهای نظامی آمریکا در این کشور هستند.

وی با اشاره به سخنان «نیکی هیلی» سفیر آمریکا در سازمان ملل مبنی بر اینکه کشورش آماده اقدام علیه سوریه خارج از قوانین شورای امنیت است، خاطرنشان کرد: چنین اقداماتی از سوی آمریکایی‌ها این موضوع را برای جوامع بین‌الملل ثابت می‌کند که این کشور تا زمانی به قوانین بین‌المللی توجه می‌کند که منافع و اهدافش تامین شود، در غیر اینصورت به هیچ کدام از قوانین حقوق بشری پایبند نخواهد بود.

نماینده مردم شهرستان‌های قوچان و فاروج با بیان اینکه آمریکایی‌ها برای حمله به عراق هیچ مجوزی از شورای امنیت نداشتند، گفت: با توجه به تجربه تلخ گذشته، بعید نیست که در مورد سوریه نیز این اتفاق رخ دهد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار