سیدرضا میرکریمی مطرح کرد؛

گسترش بخش «زیتون‌های زخمی» ویژه مسائل سوریه/ جشنواره جهانی اهداف ملی را دنبال می‌کند

دبیر سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر با بیان اینکه جشنواره جهانی اهداف ملی را دنبال می‌کند، گفت: سال گذشته اتفاق شومی درباره انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به بیت المقدس رخ داد تا متقاعد شویم بخش «زیتون‌های زخمی» را امسال گسترش دهیم.
کد خبر: ۲۸۶۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶ - 11April 2018

گسترش بخش «زیتون‌های زخمی» ویژه مسائل سوریه/ جشنواره جهانی اهداف ملی را دنبال می‌کندبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست خبری سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر صبح امروز (چهارشنبه، ۲۲ فروردین) با حضور «سید رضا میرکریمی» دبیر جشنواره برگزار شد.

«سیدرضا میرکریمی» دبیر جشنواره در این نشست اظهار داشت: جشنواره فیلم جهانی به عنوان یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌‌های کهن امسال سی و ششمین دوره‌اش را برگزار می‌کند. در برنامه‌ریزی این جشنواره سعی شد از اتلاف هزینه جلوگیری شود و برای کشور مفید فایده باشد.

وی گفت: ۲ سال پیش به اتکای دوستانی حرفه‌ای که در سطح بین الملل کار کرده بودند فعالیتمان را آغار کردیم. سعی کردیم هم‌تراز شهره ایران جشنواره‌ای جهانی داشته باشیم. علی‌رغم اینکه مرز خاصی را برای جشنواره جهانی قائل نیستیم کشورها و فیلمسازان یک که هم خانواده و هم آیین و هم آرمان هستیم را در این جشنواره میزبانی می‌کنیم.

دبیر جشنواره فجر گفت: دنبال دوست یابی برای سینمای ایران هستیم چون از پتانسیل سینمای ایران کمتر استفاده شده است. چون سینما می‌تواند خدمات شایانی به کشور بدهد.

میرکریمی تصریح کرد: طبیعتاً این جشنواره اهداف ملی را پیگیری خواهد کرد. ایجاد فضای حرفه‌ای برای تبادل تجربه، ایجاد جایگاه در قاره آسیا، شناسایی و معرفی سینمای جهانی، افزایش سطح آگاهی عمومی، حرکت در راستای دیپلماسی عمومی و ارائه تصویری شفاف از ایران اهداف این جشنواره است.

وی خاطرنشان کرد: خیلی برای تغییرات در جشنواره عجله نداریم. طی این ۲ سال کمترین جایگزین کردن افراد را داشته‌ایم تا داشته‌هایمان را حفظ کنیم. هزینه تبلیغاتی ما برای شناساندن جشنواره به عنوان جایگاهی حرفه‌ای برای ملاقات‌های حرفه‌ای سینماگران کاهش یافته است.

دبیر این جشنواره خبر داد: امسال مهمانان و فیلم‌های زیادی داریم. نمایش بیش از ۱۶۰ عنوان فیلم از بیش از ۵۰ کشور در این جشنواره پروسه سنگینی است. با استقرار دفتر در طی سال این اتفاقات رقم خورد.

میرکریمی درباره کاخ این جشنواره گفت: حتما این جشنواره نیازمند کاخ مستقلی است اما سینما چارسو از ابتدا انتخاب شد و همکاری خوبی از سوی مسئولین این سالن داشتیم. مذاکراتی با شهرداری انجام شده تا برنامه ریزی برای احداث یک کاخ مستقل جشنواره ‌ها انجام شود.

وی اظهار داشت: باشگاه هواداران، کتابخانه ویدیویی، بخش بازار، مدیریت ارتباط و رسانه و داوطلبین بخش‌های این جشنواره هستند. بیشترین سطح رضایت بخشی جشنواره در سال گذشته از سوی بخش داوطلبین جشنواره بود.

دبیر این جشنواره تصریح کرد: بیش از ۳۰۰ مهمان از ۷۸ کشور جهان در جشنواره جهانی فیلم فجر حضور پیدا خواهند بود. تعداد ۹۸ دانشجو از ۵۰ کشور و ۱۱۰ دانشجو از ایران متقاضی حضور در بخش دارالفنون بودند.

میرکریمی افزود: ۱۲۰ فیلم از ۵۴ کشور با الگوی ارزش‌های سینمایی با رویکرد سینمای ایران که نیاز دارد در آثارش تنوع داشته باشند، انتخاب شده‌اند. مخاطب در این آثار لحاظ شده است تا مجموعه‌ای از مخاطبین بتوانند آثار دلخواهشان را در جشنواره پیدا کند.

وی گفت: سینمای سعادت بخش اصلی جشنواره است و چهار فیلم ایرانی خیلی خوب در جشنواره حضور دارند. نمایش‌های ویژه ما امسال اختصاص دارد به بهترین فیلم‌های کشورهای مختلف تا فرصتی مطالعاتی برای فیلم بین‌هاست.

دبیر جشنواره جهانی فجر تاکید کرد: بخش زیتون‌های زخمی سال گذشته به مسائل سوریه می‌پرداخت که با استقبال خوبی همراه بود. سال گذشته اتفاق شومی درباره انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به بیت المقدس رخ داد تا متقاعد شویم این بخش را امسال گسترش دهیم. همچنین در این بخش فیلم‌های خوبی از فلسطین، سوریه و رونمایی از ۲ فیلم از یمن و میانمار که فراموش شده‌اند را خواهیم داشت.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار