معاون استاندار مازندران مطرح کرد؛

لزوم استفاده از رسانه ها جهت کاهش آسیب های اجتماعی

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران بر استفاده از ظرفیت رسانه ها و فضای مجازی در کاهش آسیب های اجتماعی تاکید کرد و گفت: گستره وسیع رسانه های مجازی ظرفیت خوبی برای ارتقاء سطح فرهنگی جامعه به بهترین شکل ممکن است.
کد خبر: ۲۸۶۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸ - 11April 2018

به گزارش دفاع پرس از ساری به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، «احمد حسین زادگان» معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در جلسه بررسی آسیب های اجتماعی با استادان جامعه شناس دانشگاه مازندران با بیان اینکه آسیب های اجتماعی به عنوان یک تهدید جدی سلامت  روحی و روانی افراد جامعه را با خطر مواجه ساخته است، اظهار داشت: مسائلی از قبیل اعتیاد، انزوای اجتماعی، ناهنجاری های رفتاری و طلاق از جمله نتایج آسیب ها و مشکلات اجتماعی عصر حاضر است که بر همین اساس نیازمند ارائه نقشه راه از سوی اساتید دانشگاه هستیم.
 
حسین زادگان مهمترین اقدام برای کاهش آسیب های اجتماعی را انتخاب روش مناسب علمی و عملی دانست و افزود: از اساتید دانشگاه و صاحب‌نظران انتظار داریم تا با طرح ها و ایده های کاربردی در این مقوله دولت را یاری دهند.
 
به گفته وی آسیب‌های اجتماعی یکی از دغدغه‌های جدی و مطالبه مهم مقام معظم رهبری است و انتظار داریم استادان و نخبگان در راستای کنترل و کاهش این معضل اجتماعی با ارائه راهکارهای مناسب به طور جدی مشارکت کنند.
 
وی ادامه داد: برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی باید از روش علمی و اصولی بهره گرفت .
 
حسین زادگان با تاکید بر اینکه که هیچ نهادی به تنهایی نمی‌تواند متولی پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی باشد، تاکید کرد: باید مشارکت مردمی، محله محوری و شهرمحوری را در پیش بگیریم تا مردم خودشان بسیاری از کارها را انجام دهند.
 
وی افزود: برای داشتن محله و شهر سالم باید مشارکت مردم را داشته باشیم و با نوآوری در زمینه تفریحات سالم بتوانیم به سمتی برویم که نه‌تنها آسیب‌ها کاهش یابد بلکه زندگی با کیفیت و پر نشاطی برای نسل آینده داشته باشیم.
 
حسین زادگان با بیان اینکه سیاست ما تقویت تحرک و نشاط اجتماعی، گسترش و احیاء ورزش های بومی محلی است، خاطرنشان کرد: گسترش و احیاء این ورزش ها افزایش نشاط عمومی، پرکردن اوقات فراغت، همگرایی و ایجاد محیط مفرح و با نشاط را برای مردم رقم می زند.
 
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران تصریح کرد: باید ارتباط بین محققان و سازمان‌های مردم نهاد و مسئولان بیشتر باشد، در عین حال به مردم نیز اعتماد شود، چرا که شیوه نصیحت و امر و نهی به تنهایی کارآیی لازم را ندارد.
 
وی تغییر نگاه مدیران در حوزه اجتماعی را یکی از اتفاقات خوب برشمرد و اظهار داشت: در خصوص مقابله با آسیب‌های اجتماعی اقداماتی صورت گرفته اما کافی نیست و برای حل آن، باید با جدیت بیشتری تلاش کنیم.
 
حسین زادگان بر استفاده از ظرفیت رسانه ها و فضای مجازی در کاهش آسیب های اجتماعی تاکید کرد و گفت: گستره وسیع رسانه های مجازی ظرفیت خوبی برای ارتقاء سطح فرهنگی جامعه به بهترین شکل ممکن است.
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار