مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

درونی ­سازی فرهنگ ایثار و شهادت مکانیزم خود کنترلی را در جامعه فعال می­ کند

قاسم ­علی خدابنده گفت: برای دستیابی به حیات طیبه باید درونی ساختن ارزش ها را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم. اگر ارزشها و معارفی که از فرهنگ ایثار و شهادت نشأت گرفته است در جامعه هدف ما که دانش­ آموزان هستند درونی سازی شود مکانیزم خود کنترلی در نوجوانان و جوانان فعال خواهد شد و مانع بروز بسیاری از معضلات اجتماعی خواهد شد.
کد خبر: ۲۸۶۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۴ - 11April 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، آیین اختتامیه سومین دوره طرح «شهید پژوهی» نواحی هفتگانه آموزش و پرورش مشهد با حضور «قاسم­ علی خدابنده» مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «اکبر نجاتی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی و حجت­ الاسلام «حسین معصومی» مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی و جمعی از معلمین و دانش­ آموزان مدارس شاهد مشهد صبح امروز در سالن شهید حاتمی برگزار شد.

خدابنده در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره 41 هزار شهید جامعه فرهنگی کشور اظهار داشت: در تاریخ هر کشور صحنه­ هایی به یادگار می­ ماند که بزرگ مردانی آن را خلق کرده ­اند و جزو چهره های ماندگار تاریخ آن کشور ­شدند. در کشور اسلامی ما نیز در طول تاریخ پر فراز و نشیب انقلاب اسلامی مردان و زنان بسیاری، افتخارات فراوانی را برای این کشور به ارمغان آوردند که جمعی از آنها به خیل شهدای کربلا پیوستند.

وی افزود: تکریم و تجلیل از شهدا یک تکلیف اجتماعی است که بر روی دوش همه ما گذاشته شده است. ما همواره باید از بزرگ مردانی که امنیت و استقلال را برای کشورمان به ارمغان آوردند به نیکی یاد کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: تکریم شهدا به عنوان الگوهای اجتماعی، یکی از راه ­های رسیدن به حیات طیبه است. برای تحقق این مهم باید درونی ساختن ارزش ها را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم. اگر ارزش ها و معارفی که از فرهنگ ایثار و شهادت نشأت گرفته است در جامعه هدف ما که دانش ­آموزان هستند درونی سازی شود مکانیزم خود کنترلی در نوجوانان و جوانان فعال خواهد شد و مانع بروز بسیاری از معضلات اجتماعی خواهد شد.

خدابنده در پایان طرح شهیدپژوهی را یک طرح تربیتی مؤثر دانست و خاطر نشان کرد: یکی از راه ­های تعمیق باورهای دینی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که در سایه آن روحیه استکبار ستیزی و انس با معارف جهاد و شهادت رشد خواهد کرد و جوانان این مرز و بوم را برای پیاده­ سازی اهداف شهدا که غایت آن اعتلای کلمه الله است آماده خواهد کرد. لذا اولویت اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش­آموزان این استان است.

اجرای سرود، قرائت وصیتنامه شهید مدافع حرم «حسین محرابی» توسط فرزند شهید، رونمایی از 60 عنوان کتاب در حوزه شهیدپژوهی و تجلیل از اساتید راهنما و دانش­ آموزان برتر طرح شهید پژوهی نواحی مختلف آموزش و پرورش مشهد از دیگر بخش ­های این مراسم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار