کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با دفاع پرس:

ادعای رویترز برای همکاری ایرا ن با امریکا در مقابل داعش دروغ است

کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به ادعای اخیر رسانه های غربی و امریکایی مبنی بر درخواست ایران برای همکاری با آمریکا در مقابله با داعش گفت: ادعای رویترز برای همکاری ایرا ن با امریکا در مقابل داعش دروغ است.
کد خبر: ۲۸۶۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۴ - 21September 2014

ادعای رویترز برای همکاری ایرا ن با امریکا در مقابل داعش دروغ است

بعد از برگزاری نشست ائتلاف بین المللی علیه داعش با مدیریت آمریکا و عدم تمایل برای حضور ایران در این ائتلاف ، چند روز بعد لحن مقامات امریکایی در خصوص نیاز به همکاری ایران برای مقابله با داعش  تغییر پیدا کرده به طوری که امروزرویترز به نقل از مقامان ارشد ایرانی مدعی شد که تهران آمادگی همکاری با امریکا و هم پیمانان این کشور برای داعش را دارد .

هادی محمدی کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به ادعای رویترز در خصوص اینکه ایران آماده همکاری با آمریکا در مقابله با داعش است و دروغ خواندن این خبر به خبرنگار بین الملل دفاع پرس گفت:  بعد از ملاقات روز جمعه جان کری و نشست شورای امنیت لحن کری نسبت به گذشته درباره موضوع ایران و همکاری منطقه ای بسیار تغییر پیدا کرده بود.

وی ادامه داد: جان کری در واقع بدون توجه به اینکه هیچ گونه اظهار نظری مبنی بر همکاری ایران با امریکا در مقابل داعش وجود نداشته با علاقه مندی زیاد بنا بر توصیه مراکز فکری امریکا که به مقامات اجرایی و دیپلماسی ایران فشار می آورند و می دانند که چاره ای جز همکاری با ایران ندارند، تلاش کرد صحبت هایش را به این سیاست امریکا سوق دهد.

محمدی اظهار داشت: امریکایی ها در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل نشان دادند که هیچ گونه علاقه ای به پیگیری جدی مسائل هسته ای ایران ندارند و نکته مد نظر آنها تغییر وضعیت معادله منطقه ای است که ایران را در طرح آمریکایی مبارزه با داعش وارد کنند و از موضوع هسته ای به عنوان چماغی بر سر ایران و وادار کرد جمهوری اسلامی برای ورود به این سناریوی امریکایی کنند.

وی با اشاره به اینکه تغییر لحن جان کری و تمایل برای حضور ایران در طرح امریکایی مقابله با داعش همکاری دوسویه نیست افزود: هدف امریکا وادار کردن ایران به بازی در سناریو امریکایی است.

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: مواضع رسمی جمهوری اسلامی ایران اعم از نظر مقام معظم رهبری دولت و وزیر امورخارجه مبنی بر عدم همکاری با امریکا برای مقابله با داعش است چراکه ماهیت سیاست امریکا که مبارزه با داعش است سیاست صادقانه ای نیست بلکه پروژه فریبکارانه است. بنابراین هرگونه همکاری ایران با امریکا برای مقابله با داعش منتفی است.

وی خاطرنشان کرد: ایران از دو سال پیش با داعش درگیر بوده و با انها مقابله می کرد و در یک مسیر مشخص مبارزه با تروریست را در دستور کار دارد و به اجرا می گذارد.

محمدی گفت: بنابراین ادعای رویترز مبنی بر اینکه مقامات ارشد ایرانی خواهان همکاری با امریکا در مقابل داعش هستند به هیچ عنوان رخ نداده است و در روز اخبار کذب زیادی علیه جمهوری اسلامی ایران توسط رسانه های غربی و امریکایی منتشر می شود و این مسئله چیز جدیدی نیست.
 

انتهای پیام/ح

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار