محمدرضا ترکی:

شعر انقلاب توسط مخالفین هم پذیرفته شده است/ شعر انقلاب قابل انکار نیست

دبیر جشنواره بین‌المللی شعر انقلاب با بیان اینکه شعر انقلاب توسط مخالفین هم پذیرفته شده است، گفت: شعر انقلاب قابل انکار نیست.
کد خبر: ۲۸۶۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۱ - 11April 2018

شعر انقلاب توسط مخالفین هم پذیرفته شده است/ شعر انقلاب قابل انکار نیستبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، آیین اختتامیه هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر انقلاب عصر امروز (چهارشنبه، ۲۲ فروردین) با حضور جمعی از هنرمندان در باغ ملی ایران برگزار شد. 

«محمدرضا ترکی» دبیر این جشنواره در ابتدای این مراسم اظهار داشت: انتظار می‌رود این جشنواره به یک مراسم رسمی و انتشار چند خبر ختم نشود بلکه شاعران برگزیده برای تداوم این حرکت بیشتر شناسانده شوند.

وی گفت: شاعران برگزیده این جشنواره سرمایه‌های ملی هستند و باید آن‌ها را معرفی و حمایت کنیم. 

دبیر هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر انقلاب تصریح کرد: جریان شعر انقلاب به جایگاهی رسیده که قابل انکار نیست در حالی که در روزگاری آن را بایکوت می‌کردند اما امروز به جایگاهی رسیده که مخالفان آن را نقد می‌کنند. این اتفاق را باید به فال نیک گرفت.

ترکی افزود: مضامین و موجی که انقلاب برای ادبیات به وجود آورده را باید جدی بگیریم. شعر انقلاب نیازمند کار علمی است و در کنار شاهد مقوله نقد ادبیات و شعر انقلاب هستیم. امروز منتقدان توانایی داریم که باید اندیشه‌های آن‌ها را خیلی جدی مکتوب کنیم چون فقط کار مکتوب ماندگار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شعر انقلاب زمانی ماندگار می‌شود که در کنار آن نقد ادبی هم باشد که اگر چنین نباشد دچار ژورنالیست ادبی می‌شویم.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار