آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

تقوا کلید اصلاحات اخلاقی، سیاسی و اجتماعی است

مرجع تقلید شیعیان گفت: تقوای الهی کلید اصلاحات اخلاقی، سیاسی و اجتماعی است و همچون سنگر از انسان مراقبت می‌کند و قرآن کریم تأکید کرده تقوا بهترین توشه برای سفر آخرت است.
کد خبر: ۲۸۶۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۹ - 11April 2018

قم|آیت‌الله مکارم شیرازی: تقوا کلید اصلاحات اخلاقی، سیاسی و اجتماعی استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی امشب در جلسه درس اخلاق که در مدرسه علمیه امام موسی کاظم (ع) برگزار شد، اظهار داشت: قرآن مجید تأکید کرده که پیامبر اکرم (ص) اسوه است و باید از وی الگو گیری شود، اسوه یعنی باید از وی پیروی و تأسی کرد.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم افزود: خداوند به پیامبر (ص) فرمود اگر مردم کار ناشایستی کردند ببخش و فراموش کن، باید با تأسی از رسول خدا بدی‌ها را فراموش کرده و محبت جانشین عداوت شود.

مرجع تقلید شیعیان گفت: اگر رسول خدا را اسوه بدانیم باید گذشت و محبت و فداکاری را موردتوجه قرار داده و در زندگی رضای الهی را موردتوجه قرار دهیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اهمیت تقوا نزد خداوند تصریح کرد: قرآن مجید 96 بار به تقوا امر کرده است و درباره تقوا ده‌ها آیه وجود دارد و تقوا اساس برنامه‌های قرآن کریم است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به آثار و برکات تقوا بیان کرد: اگر انسان تقوا پیشه کند همچون دژی برای وی عمل کرده و سپری است که انسان را در برابر هوای نفس حفظ می‌کند.

وی عنوان کرد: تقوای الهی کلید اصلاحات اخلاقی، سیاسی و اجتماعی است و همچون سنگر از انسان مراقب می‌کند و قرآن کریم تأکید کرده تقوا بهترین توشه برای سفر آخرت است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تأکید بر لزوم توجه به اخلاق تصریح کرد: تقوا خداترسی درونی است که سبب می‌شود انسان در برابر وسوسه‌های شیطان مقاومت کرده و از گناه و خطا دوری کند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه گفت: با توجه به وجود رسانه‌ها، فیلم، کتاب، مراسم و دوست‌های آلوده کار مشکل می‌شود اما نباید ناامید شد و باید معیار تقوا را بالا ببریم.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: باید سعی کنیم از فضاهای مجازی و رسانه‌های آلوده پرهیزکرده تا بتوانیم خود را از گناه حفظ کرده و خود را به خدا بسپاریم تا رستگار شویم.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار