ظریف در دیدار نماینده دبیرکل سازمان ملل در عراق؛

بهترین کمک به عراق محترم شمردن روند سیاسی قانونی این کشور است

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با نماینده دبیر کل سازمان ملل متحد درعراق به هر کشوری که قصد کمک به بهبود شرایط عراق را دارد باید با واقعیات آن کشور همراه باشد و روند سیاسی قانونی و انتخاب مردم را محترم شمارد.
کد خبر: ۲۸۶۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۴ - 21September 2014

بهترین کمک به عراق محترم شمردن روند سیاسی قانونی این کشور است

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، "نیکولای ملادنف" نماینده دبیر کل سازمان ملل متحد درعراق با حضور در محل اقامت  "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان با هم دیدار و گفتوگو کردند.

در این ملاقات وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تبیین اهداف سفر اخیر خود به عراق اظهار داشت: ثبات و امنیت عراق و توسعه و پیشرفت این کشور و تقویت مناسبات همه جانبه فیمابین تهران و بغداد از اهمیت راهبردی برای جمهوری اسلامی ایران برخوردار است.

وی افزود: در تحولات اخیر و زمانی که دیگران مشغول تدارک برگزاری یک اجلاس نمایشی بودند، عملا و بطور جدی از دولت و مردم عراق برای رفع تهدید فوری گروه تروریستی داعش حمایت نمودیم.

ظریف همکاری و رایزنی مستمر میان کشورهای منطقه برای حل مشکلات عراق و دفع خطر تروریسم در این کشور و منطقه را امری ضروری خواند و تاکید کرد: هر کشوری که قصد کمک به بهبود شرایط عراق را دارد باید با واقعیات آن کشور همراه باشد و روند سیاسی قانونی و انتخاب مردم را محترم شمارد.

نماینده دبیرکل سازمان ملل در عراق نیز در این دیدار با اشاره به شرایط سخت و پیچیده عراق تاکید کرد: هرگونه دخالت خارجی در این کشور می تواند شرایط فعلی را دشوارتر نماید.

وی مشارکت و همکاریهای منطقهای برای برخورد جدی با مساله تروریسم را ضروری و آمادگی سازمان ملل برای ایفای نقش موثر در این زمینه اعلام نمود.

ملادنف ضمن تاکید بر ضرورت توجه به نیازها و خواسته های مردم عراق برای گذر از بحران فعلی خواستار تعامل سازنده و موثرتر جامعه جهانی در این باره شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار