رئیس سازمان دارالقرآن خبر داد؛

شناسایی یک هزار و 300 نوجوان فعال در حوزه قرآن

مهدی قره‌شیخلو از شناسایی یک هزار و 300 نوجوان در کشور در حوزه قرآنی خبر داد.
کد خبر: ۲۸۶۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱ - 12April 2018

به گزارش دفاع پرس از زنجان، «مهدی قره‌شیخلو» رئیس سازمان دارالقرآن پیش از ظهر امروز( پنج شنبه 23 فروردین) در دیدار با استاندار زنجان اظهار داشت: سازمان دارالقرآن کریم در مدت زمان فعالیت خود اقدامات متعددی را در حوزه ترویج فعالیت‌های قرآنی انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه پنج محور اساسی توسط سازمان دارالقرآن کریم در حال پیگیری است، افزود: یکی از اقداماتی که به عهده سازمان دارالقرآن کریم است، بحث تایید قرآن‌ها و صدور مجوز انتشار برای آنها است.

رئیس سازمان دارالقرآن تصریح کرد: صحت تایید متن قرآن و اعطای مجوز چاپ به آنها نیز از دیگر موضوعاتی است که توسط دارالقرآن کریم انجام می‌شود و از سال 1364 تاکنون 7 هزار مجوز در این باره صادر شده است.

قره‌شیخلو با بیان اینکه مجموعه‌های قرآنی چاپ شده در کشور در یک مخزن گردآوری شده و یک مجموعه بی‌نظیری در این باره تشکیل شده است، افزود: امروز یک کلکسیون کاملی از قرآن‌های چاپ شده در کشور موجود است.

وی با اشاره به برگزاری 13 دوره آزمون تخصصی قرآن کریم افزود: تاکنون در این 13 سال حدود 60 هزار نفر در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند که 83 درصد آنها را بانوان تشکیل می‌دهند.

رئیس سازمان دارالقرآن اضافه کرد: امروز با نقطه مطلوب فاصله داریم و امیدواریم مسؤولان حمایت بیشتری در این حوزه داشته باشند.

قره‌شیخلو با بیان اینکه یکی از انتظارات ما این است که آموزش‌های قرآنی به سمت آموزش‌های کاربردی رفته و در این زمینه فعالیت کند، گفت: البته استقبال از برگزاری این دوره‌ها مطلوب بوده است.

رئیس سازمان دارالقرآن با اشاره به اینکه زنجان ظرفیت خوبی در این حوزه برای تبدیل به قطب قرآنی کشور دارد، گفت: در این زمینه باید مسؤولان همکاری لازم را انجام داشته باشند.

قره‌شیخلو از شناسایی یک هزار و 300 نوجوان در کشور در حوزه قرآنی خبر داد و گفت: این افراد در سنین 10 تا 20 سال هستند.

وی افزود: زمینه‌های کار فراهم شده است ولی بضاعت سازمان تبلیغات بسیار کم است و امیدواریم در این زمینه در استان کمک شایانی شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها