امیر سیاری:

ارتش نقش مهمی در تامین امنیت اقتصاد کشور دارد

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: حضور ارتش در خلیج عدن و تامین امنیت دریایی چرخه اقتصادی کشور را در حرکت نگه داشته است.
کد خبر: ۲۸۶۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶ - 12April 2018

ارتش نقش مهمی در تامین امنیت اقتصاد کشور داردبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش در نخستین همایش روابط عمومی ارتش و فعالان رسانه ای با تسلیت شهادت امام موسی کاظم علیه السلام اظهار داشت: در ابتدای انقلاب ارتش تنها نیروی مسلح و تنها مدافع انقلاب بود و منافقین و دشمنان می خواستند این نیروی مدافع را از انقلاب بگیرند.

وی ادامه داد: شعار دشمنان انقلاب این بود که ارتش نمی خواهیم اما امام در اطلاعیه ای ۲۹ فروردین را روز ارتش اعلام و گفتند که ارتش باید در خیابانها رژه برود و کسی حق ندارد در امور ارتش دخالت کند.

امیر سیاری روز ۲۹ فروردین ۵۸ را روز تولد ارتش انقلابی دانست و گفت: ارتش تا زمان تاسیس سپاه تنها مدافع انقلاب بود و دشمنان که نتوانسته بودند مدافع انقلاب را از بین ببرند اختلافات قومی به راه انداختند و این ارتش بود که با نثار شهدای بسیار از تجزیه کشور جلوگیری کرد. ارتش حدود ۵۰ هزار شهید در دوران ۸ سال جنگ تحمیلی جهت دفاع از کشور، تقدیم نظام و انقلاب کرد.

وی ادامه داد: دلاوری های ارتش موجب جلوگیری از رسیدن صدام حسین به اهدافش در تسریع رسیدن به شهرهای مرکزی ایران شد،.

وی گفت نیروی هوایی ارتش در دومین روز جنگ تحمیلی عملیات کمان ۹۹ را با ۱۴۰ فروند جنگنده انجام داد و نیروی دریایی در شصت و هشتمین روز بعد از آغاز جنگ نیروی دریایی عراق را به طور کامل از بین برد.

امیر سیاری وظیفه ارتش را دفاع از کشور و بازدارندگی در مقابل دشمنان دانست و گفت: ارتش امروز برای دفاع از تمامیت ارضی کشور نیروی انسانی پرورش یافته دارد و در حوزه تجهیزات دفاعی از تحریم ها عبور کرده و روی پای خود ایستاده و در بسیاری از حوزه ها به خودکفایی رسیده است.

وی افزود: هرجایی که لازم باشد ارتش پادر رکاب آماده است و این آمادگی و اقتدار و حضور در صحنه ها ویژگی امروز ارتش ایران است. به طوری که یگان های عملیانی ما قاذرند در کمترین زمان ممکن در نقاط لازم حضور یابند.

معاون هماهنگ کننده ارتش به دیگر اقدامات و خدمات ارتش اشاره کرد و گفت: در زلزله بم و کرمانشاه و هرجایی که لازم شد حتی در خلیج عدن ارتش در صحنه بوده و خدمت رسانی کرد. امروز حضور ارتش در خلیج عدن و تامین امنیت دریایی چرخه اقتصادی کشور را در حرکت نگه داشته است.

وی تصریح کرد: بازدارندگی این است که اینقدر توان داشته باشیم که کسی به کشور طمع نکند و اگر ارتش، سپاه و دیگر نیروها دست در دست هم این توان دفاعی و بازدارندگی را ایجاد نکرده بودند دشمنان کاری را که با همسایگان شرقی و غربی ما کرده بودند را در کشور ما نیز انجام می دادند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها