قاضی‌زاده هاشمی:

چرایی لزوم برخورد با تلگرام/ کشوری که نتواند حاکمیت ملّی خود را اعمال کند یعنی وجود ندارد

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی حاکمیت ملّی و امنیت کشور ما برای تلگرام ارزشی ندارد و چه بسا کمک‌کننده به دشمنان ما برای اقدامات ضدامنیتی هم باشد، طبیعتاً مسئولین باید برخورد لازم را با آن انجام دهند.
کد خبر: ۲۸۶۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۶ - 12April 2018

به گزارش سایر رسانه های دفاع پرس، سیّد امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نماینده مشهد و کلات و عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی خطرات تلگرام برای حاکمیت ملّی کشور را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه حاکمیت ملّی هر کشوری، مهمّ‌ترین عنصر وجودی آن کشور است اظهار داشت: کشوری که نتواند حاکمیت ملّی خود را اعمال کند به معنای این است که آن کشور وجود ندارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بزرگترین زیرساخت ارتباطی جهان اینترنت است، باید دقّت شود که استفاده از فضای اینترنت، به حاکمیت ملّی ضربه نزند.

نماینده مشهد و کلات با بیان اینکه دولت در این مورد هم وظایف سلبی بر عهده دارد هم وظایف ایجابی، اظهار داشت: چنانچه تلگرام یا هر پیام‌رسان دیگری مقررات ملّی ما را پذیرفت، طبیعتاً باید اجازه فعالیت به آن را بدهند، ولی همانطور که مؤسسات مختلف داخل کشور اگر قانون را رعایت نکنند مسدود می‌شوند، تلگرام هم یک شرکت است.

وی با بیان اینکه در هیچ کشوری به شرکتی که مقررات را رعایت نکند اجازه فعالیت داده نمی‌شود، اظهار داشت: از طرفی چون مردم، به فضای ارتباطی و پیام‌رسان‌ها نیاز دارند، مسئولین باید تمهیداتی را بیاندیشند و پیام‌رسان‌های داخلی را تقویت کنند.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: همچنین باید آن دسته از پیام‌رسان‌های خارجی که مقرارت جمهوری اسلامی را رعایت می‌کنند بتوانند در کشور فعالیت کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس، اشراف اقتصادی و امنیتی کشورهای خارجی بر کشور ما، از طریق تلگرام را حداقل خطر آن دانست و تصریح کرد: اطلاعات به روش‌های مختلفی از کشور خارج می‌شود که یکی از روش‌های آن، همین پیام‌رسان‌ها هستند.

وی با بیان اینکه قرار بود شبکه ملّی اطلاعات هرچه زودتر راه‌اندازی شود تا کشور از وابستگی به اینترنت نجات پیدا کند اظهار داشت: اگر این اقدام انجام شود، معظل فیلتر و برخورد با این پیام‌رسان‌ها رفع می‌شود، امّا متأسفانه دولت مقداری در‌ این حوزه عقب است.

نماینده مشهد و کلات، اغتشاشات دی‌ماه و حمله داعش به مجلس شورای اسلامی را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: در این قضایا، شما می‌بینید که وسیله ارتباطی آنها تلگرام بوده است.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: وقتی حاکمیت ملّی و امنیت کشور ما برای تلگرام ارزشی ندارد و چه بسا کمک کننده به دشمنان ما برای اقدامات ضد امنیتی هم باشد، طبیعتاً مسئولین باید برخورد لازم را با آن انجام دهند.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار