هیأتی از سوریه برای دیدار با مقامات عراق وارد بغداد شد

هیأتی از دمشق، صبح پنجشنبه در سایه تهدیدات آمریکا مبنی بر حمله به مواضع ارتش این سوریه، برای دیدار با مقامات سیاسی و نظامی عراق وارد بغداد شد.
کد خبر: ۲۸۶۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۶ - 12April 2018

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، صبح پنجشنبه، یک هیأت دولتی از دمشق وارد بغداد شد تا با مقامات سیاسی و نظامی عراق درباره وضعیت فعلی منطقه و سوریه دیدار و گفت‌وگو کند.

این هیأتی ساعاتی پس از جلسه فراگیر وزارت دفاع عراق وارد بغداد شد؛ جلسه‌ای که با حضور مقامات سیاسی و نظامی عراق از جمله فرماندهان هیأت الحشد الشعبی برای بررسی وضعیت سوریه و عراق در پی تهدیدهای آمریکا مبنی بر حمله به سوریه برگزار شد.

به گزارش وبگاه خبری روزنامه العربی الجدید، چاپ لندن، منابع نزدیک با ائتلاف ملی عراق (ائتلاف سیاسی حاکم بر عراق) اعلام کردند که این هیأت به نمایندگی از دولت سوریه به عراق سفر کرده و صبح زود وارد بغداد شده و مسئولانی از وزارت خارجه و همچنین مشاوران امنیت ملی عراق به ریاست فالح الفیاض از هیأت استقبال کرده‌اند و «صطام دندح» سفیر سوریه در بغداد نیز حضور داشته است.

آمریکا، انگلیس و فرانسه با تهدید سوریه به حمله نظامی، فضای منطقه را ملتهب کرده‌اند. آنان ارتش سوریه را به استفاده از سلاح شیمیایی در غوطه شرقی دمشق علیه گروه تروریستی جیش الاسلام متهم می‌کنند اما تاکنون مدرکی دال بر ادعای خود ارائه نکرده‌اند.

تروریست‌های جیش الاسلام که مورد حمایت عربستان هستند، در شامگاه شنبه گذشته با گاز شیمیایی به غیرنظامیان در شهر دوما واقع در غوطه شرقی دمشق حمله کردند. در این حمله نزدیک به 100 نفر کشته شده و صدها تن دیگر نیز مجروح شدند.

این در حالی است که وزارت دفاع روسیه روز شنبه هشدار داده بود گروه‌های تروریستی «جیش الاسلام» و ارتش آزاد قصد دارند با استفاده از گاز شیمیایی، به شهر دوما در غوطه شرقی دمشق حمله کنند.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها