سردار قاآنی:

فروپاشی رژیم صهیونیستی محقق خواهد شد/ مهمترین دوره مبارزه فلسطینی‌ها پس از «دفاع مقدس» است

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: اگر نگاه عمیق به تاریخ فلسطین داشته باشیم، خواهیم دریافت که مهمترین دوره مبارزه مردم فلسطین با اشغالگران قدس، مربوط به دوران بعد از دفاع مقدس است که مبارزان فلسطینی از دفاع مقدس الگوبرداری کردند.
کد خبر: ۲۸۶۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷ - 13April 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، به مناسبت سی­ وسومین سالگرد شهادت سردار سرلشکر «ولی الله چراغچی» جانشین فرمانده لشکر 5 نصر، مراسم گرامیداشتی با حضور سردار سرتیپ پاسدار «اسماعیل قاآنی» جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پیشکسوتان و فرماندهان دفاع مقدس و خانواده شهدا صبح امروز در حسینیه شهدا بهشت رضا برگزار شد.

سردار قاآنی در این مراسم با تبریک فرارسیدن عید مبعث اظهار داشت: مراسم گرامیداشت شهید «چراغچی» فرصتی است تا از شهدای عالی مقامی که در دفاع مقدس در کنار این شهید بودند، یاد کنیم و در اصل مجلس شهید «چراغچی» متعلق به همه شهداست.

وی افزود: شهید «چراغچی» بعد از انقلاب و تا لحظه شهادت پای کار انقلاب بود. او در دوران دفاع مقدس در خط مقدم و در کنار رزمندگان حضور داشت. این شهید والامقام از سجایای اخلاقی برجسته‌­ای برخوردار بود که او را به یک فرمانده نظامی مقتدر، مدبر و اثرگذار در میدان جنگ و بر روی نیروها تبدیل کرده بود.

سردار قاآنی ادامه داد: همه کسانی که با شهید «چراغچی» زندگی کردند به میزان ارتباطشان از رفتار این فرمانده شهید اثرپذیری داشتند. شهید «چراغچی» جزو استوانه­‌های دفاع مقدس در خراسان بود که مردانه در جبهه ایستاد و جبهه را مدیریت کرد و در نهایت در عملیات «بدر» به فیض شهادت نائل آمد.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: در مجالسی که به نام و یاد شهدا برگزار می­‌شود باید به یک نکته بیشتر توجه کرد و آن این است که شهدا در طول حیاتشان و حضورشان در دفاع مقدس آثار و برکاتی داشتند. رزم و دفاعشان، مدیریت و نحوه برخوردشان با نیروهای تحت امرشان و اثرگذاری آن‌ها بر نیروها، خطی را باز کرد که در طول دفاع مقدس این خط به یک جاده و بعد به یک اتوبان وسیع تبدیل شد که امروز آزادیخواهان مسلمان وقتی عزم آن را دارند تا در جبهه مقاومت ایستادگی و پایمردی کنند جاده بسیار روشنی را که شهدای ما باز کردند پیش­ رویشان دارند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: بعد از دفاع مقدس اگر شاهد تحولات در سطح جهانی هستیم به برکت دفاع مقدس و شهدای ارزشمندی است که این جاده روشن را برای ما ترسیم کردند. فلسطین 70 سال است که غصب شده است. اگر نگاه عمیق به تاریخ فلسطین داشته باشیم، خواهیم دریافت که مهمترین دوره مبارزه مسلمانان فلسطینی با اشغالگران قدس، مربوط به دوران بعد از دفاع مقدس است که مبارزان فلسطینی از دفاع مقدس الگوبرداری کرده­‌اند. شهدای ما هم مملکت اسلامی­‌مان را حفظ کردند و هم نقشه راه حفظ سرزمین­‌های اسلامی را تدوین کردند.

وی با بیان این مطلب که شهدا دارای ویژگی‌های مشترکی بوند، تصریح کرد: شهدا ماحصل تربیت در دامن پاک مادران و ارتزاق از روزی حلالی بودند که پدران بر سر سفره خانواده می­‌گذاشتند. شهدا پای مکتب قرآن و حضرات معصومین رشد کردند و آنچه پای این مکتب آموختند را در میدان جنگ به کار بستند. آن‌ها هم خوب تربیت شدند و هم خوب عمل کردند. همه دنیا یک طرف و آن‌ها طرف دیگر. شهدا قهرمانانه دوران دفاع مقدس را به بهترین شکل اداره کردند.

سردار قاآنی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تحولات منطقه تأکید کرد: عصاره خباثت در دنیا اسرائیل و آمریکا و هم پالگی­‌های آن‌ها، متحد شده­‌اند که نظام مقدس جمهوری اسلامی را به زمین بزنند اما به حول و قوه الهی شاهد به زمین خوردن آنها خواهیم بود هر چند این اتفاق، طی مراحل مختلفی رخ داده است. انقلاب اسلامی با برخورداری از پشتوانه‌های عظیمی همچون شهدا، توانست در برابر استکبار مقاومت کند و هم از انقلاب اسلامی دفاع کند و هم دفاع از سرزمین­‌های اسلامی را در اولویت قرار دهد.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: ما فرزند مقاومت هستیم و با مقاومت بزرگ شده‌ایم و از مسیر مقاومت به این جایگاه در سطح جهانی رسیده‌ایم. آزادیخواهان جهان هر چند مسلمان هم نباشند اگر می­‌خواهند به عزت و سربلندی برسند باید پای مکتب سالار شهیدان زانو بزنند.

سردار قاآنی افزود: راه ما، روشن و حق است و خداوند وعده داده اگر در مسیر او حرکت کنیم نصرت الهی به مدد ما خواهد آمد.

وی با اشاره به این مطلب که شهدا تابلوی عملی شدن دستورات خدا و سیره عملی حضرات معصومین در عصر ما بودند، خاطرنشان کرد: شهدا از ما توقع دارند که در مسیری که آنها پیش­ روی ما قرار دادند حرکت کنیم تا افتخار آن را داشته باشیم تا الگوی دیگر ملل جهان در ایستادگی در برابر زورگویان و ستمگران عالم باشیم و حرکت در این مسیر را که لیاقتی است از سوی خداوند متعال که به ما داده شده تا هدف نهایی که ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) است را ادامه دهیم.

سردار قاآنی در پایان تأکید کرد: همه شعارهایی که در طول تاریخ انقلاب اسلامی سر دادیم یا محقق شده است و یا با مشیت الهی در زمان لازم محقق خواهد شد. به حول و قوه الهی شعار قدس نیز محقق خواهد شد و طبق فرمایش مقام معظم رهبری شاهد فروپاشی حکومت جعلی اسرائیل خواهیم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار