محمدی خبر داد؛

حضور 2 زائر خدمه در هر یک از کاروان‌های حج امسال

رییس سازمان حج و زیارت از حضور 2 زائر خدمه در هر یک از کاروان‌های حج سال 97 خبر داد.
کد خبر: ۲۸۶۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱ - 13April 2018

حضور 2 زائر خدمه در هر یک از کاروان های حج 97به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، «حمید محمدی» رییس سازمان حج و زیارت اظهار کرد: در مراسم حج سال جاری تعدادی از حجاج علاوه بر به جای آوردن مراسم حج، به عنوان زائر خدمه حضور خواهند داشت.

وی در ادامه تصریح کرد: زائر خدمه در هر یک از کاروان‌ها را افرادی تشکیل می‌دهند که در امر اجرایی عمره و عتبات سابقه و تجربه حضور کارگزار زیارتی دارند و با اعلام آمادگی خود آن‌ها و تایید سازمان حج و زیارت در مراسم حج در میان حجاج حاضر می‌شوند.

رییس سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: زائر خدمه ضمن حضور در مراسم معنوی حج به عنوان خدمه از طرف سازمان حج و زیارت منصوب می‌شود.

محمدی اضافه کرد: پس از شناسایی و تایید سازمان حج و زیارت نسبت به صلاحیت زائر خدمه‌ها، این افراد در کاروان‌ها ساماندهی می‌شوند و بخشی از کارهای کاروان‌های حج به عهده آن‌ها گذاشته می‌شود تا به زائران خدمت‌رسانی بهتری انجام شود.

وی در ادامه یادآور شد: تمام زائر خدمه‌ها آموزش‌های لازم را از قبل دریافت کرده و ضمن این موضوع در حوزه حج نیز تجربه‌ای به دست می‌آورند و پس از آن می‌توانند با تکمیل آموزش‌های خود وارد حوزه حج شوند و فعالیت خود را دنبال کنند.

رییس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: تعداد زائر خدمه حج سال 97 هنوز مشخص نشده است و البته با توجه به تعداد هر کاروان که معمولا 160 نفر را شامل می‌شود، 2 زائر خدمه در ارائه خدمات به حجاج مشارکت خواهند داشت.

محمدی همچنین خاطرنشان کرد: در حال حاضر در مجموع 60 هزار کارگزار حج در سراسر کشور وجود دارد و اینکه از این آمار چه تعدادی در مراسم حج 97 حضور دارند، هنوز مشخص نشده است.

وی تصریح کرد: تعدادی از زائر خدمه‌ها به صورت افتخاری و داوطلب به حجاج خدمات مورد نیاز را ارائه خواهند داد.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار