بعد از تماس با پوتین و ترامپ؛

اردوغان: اوضاع در سوریه در حال آرام‌ شدن است

رئیس‌جمهور ترکیه بعد از تماس تلفنی با همتایان روسی و آمریکایی خود، اوضاع در سوریه را در حال آرام شدن ارزیابی کرد.
کد خبر: ۲۸۶۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۴ - 13April 2018

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (جمعه) گفت پس از تماس‌های تلفنی با همتایان آمریکایی و روسی، وضعیت در سوریه در حال آرام شدن است.

اردوغان در یک مصاحبه تلویزیونی بعد از نماز جمعه، با اشاره به نقش ترکیه به عنوان ضامن آتش‌بس در مذاکرات آستانه اظهار داشت: «مذاکرات ما ادامه دارد و در آینده نیز ادامه خواهد داشت».

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح» وی با اشاره به عملیات شاخه زیتون در شمال سوریه نیز افزود که این عملیات فقط تروریست‌ها را در منطقه هدف قرار می‌دهد و نباید آن را اشغالگری قلمداد کرد.

رئیس‌جمهور ترکیه با بیان اینکه اوضاع در حال آرام شدن است، توضیح داد: «در تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ رؤسای جمهور روسیه و آمریکا خواستیم که تراژدی‌ها در سوریه پایان یابد».

اردوغان با متهم کردن دولت سوریه به استفاده از سلاح شیمیایی در حمله به دوما، از روسیه و آمریکا خواست هرچه سریعتر درباره این بحران تصمیمی اتخاذ کنند.

پیشتر برخی کشورها به رهبری آمریکا اعلام کردند که به بهانه حمله شیمیایی هفته قبل به شهر دوما در غوطه شرقی دمشق، در حال طرح‌ریزی حمله به مواضع دولت سوریه هستند.

تروریست‌ها در شامگاه شنبه هفته قبل با گاز شیمیایی به غیرنظامیان در شهر دوما واقع در غوطه شرقی دمشق حمله کردند. در این حمله نزدیک به 100 نفر کشته شده و صدها تن دیگر نیز مجروح شدند.

این در حالی است که وزارت دفاع روسیه روز شنبه هشدار داده بود گروه‌های تروریستی «جیش الاسلام» و ارتش آزاد قصد دارند با استفاده از گاز شیمیایی، به شهر دوما در غوطه شرقی دمشق حمله کنند.

وزارت دفاع روسیه تاکید کرده بود که تروریست‌ها به دنبال تحریک کردن احساسات جامعه بین‌المللی و متهم کردن دولت سوریه به حمله علیه شهروندان خود است. همچنین این حمله می‌تواند مورد استفاده متحدین غربی و عربی تروریست‌ها قرار بگیرد.

دولت سوریه همچنین در سال 2013 با همکاری روسیه و تحت نظارت کشورها و سازمان‌های بین‌المللی از جمله آمریکا و سازمان ملل، تمام سلاح‌های شیمایی خود را نابود کرد.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار