لاوروف: حمله شیمیایی دوما صحنه‌سازی بود

وزیر امور خارجه روسیه معتقد است حمله شیمیایی به دوما در سوریه صحنه‌سازی با کمک یک کشور دشمن روسیه بوده است.
کد خبر: ۲۸۶۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۷ - 13April 2018

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه روز جمعه در جریان یک کنفرانس خبری حمله شیمیایی به دوما در سوریه را صحنه سازی با کمک یک کشور روسیه ستیز توصیف کرد.

به گزارش یورونیوز، لاوروف در کنفرانس خبری با همتای هلندی خود، همچنین ابراز امیدواری کرد که «ماجراجویی لیبی» در سوریه تکرار نشود. وی همچنین با تاکید بر اینکه «تهدید و ضرب الاجل» به مذاکره هیچ کمکی نخواهد کرد افزود که حتی کوچکترین اشتباه در سوریه می‌تواند به موج جدیدی از آوارگان و مهاجران منجر خواهد شد.

شنبه‌شب گذشته تروریست‌های مستقر در شهر «دوما» ناگهان اعلام کردند که یکی از محلات این شهر مورد حمله شیمیایی قرار گرفته است.

کشورهای غربی از جمله آمریکا، فرانسه و انگلستان پیش از هرگونه تحقیق درباره این حادثه دولت سوریه را به دست داشتن در این حمله متهم و تهدید کرده‌اند که ممکن است به‌زودی علیه دمشق دست به اقدام نظامی بزنند.

دولت سوریه بارها اعلام کرده که سلاح شیمیایی در اختیار ندارد و آماده همکاری با سازمان منع اشاعه تسلیحات شیمیایی برای انجام هرگونه تحقیق شفاف در این زمینه است.

وزیر خارجه روسیه همچنین در ارتباط با گزارش سازمان منع سلاح‌های شیمیایی (OPCW) در موضوع ترور جاسوس سابق روس با اغراق‌آمیز خواندن ادعای وزیر خارجه بریتانیا در مورد تائید موضع این کشور، گفت که این گزارش تنها ترکیب سم استفاده شده در این ترور را تائید کرده است و نه منبع آن را.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار