خبرنگار سابق صدا و سیما در سوریه:

شهید آوینی جنگ امروز سوریه را پیش بینی کرده بود

خبرنگار سابق صدا و سیما در سوریه گفت: شهید آوینی با اندیشه های بلند و دوراندیشی ایمانی خود توطئه سلفی ها، سعودی و تکفیریها در ایجاد جنگ در سوریه را پیش بینی کرده بود.
کد خبر: ۲۸۶۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹ - 14April 2018

به گزارش دفاع پرس از قزوین، مراسم روایت شیدایی ۱۰ با عنوان اگر «مرتضی نبود» با هدف بازخوانی سیره عملی شهید مرتضی آوینی جمعه شب با حضور همرزمان و همکاران شهید آوینی، جمعی از هنرمندان، بسیجیان و خانواده شهدا در سالن تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

حسن شمشادی در این مراسم گفت: شهید آوینی انسانی ولایت فهم، ولایت پذیر و مومن بود و همه زندگی خود را در مسیر ارزش‌ها طی کرد و از زبان دیگران می توان به عمق باورهای دینی و اعتقادی وی پی برد.

وی بیان کرد: مستند جنگ از زبان کسانی که در جبهه بوده اند تاثیرگذار تر دیده می شود و شهید آوینی و تیم همراهش چون رزمنده بودند آنچه روایت می کردند بر دل می نشست و از تاثیرگذاترین مستندهای تلویزیونی بود که وقتی دچار نوسانی در پخش صدا وسیما شد رهبری تاکید کردند که این کار ادامه یابد که البته داستان خود را دارد.

شمشادی تصریح کرد: آوینی جنگ امروز سوریه را پیش بینی کرده بود و باید بپذیریم این نبرد از ۲۴ سال قبل کلید خورده بود و اگر هوشیاری رهبری و نظام نبود سرنوشت دیگری داشتیم.

خبرنگار سابق صدا و سیما در سوریه با بیان خاطراتی از توحش و جنایات داعش در این کشور گفت: کسانی که همچنان از علت حضور مدافعان حرم در سوریه سوال دارند باید بدانند خلق داعش با هدف آسیب رساندن به جمهوری اسلامی صورت گرفت و مستنداتی داریم که این گفته را ثابت می کند و با مطالعه میتوان به این نقشه استکباری پی برد.

وی اضافه کرد: از زمانی که سعودی ها، تکفیری ها و سلفی ها با یک اقدام از پیش طراحی شده اجازه گرفتند تا در ظاهری فریبنده در سوریه مسجد بسازند توانستند یک هزار مسجد بسازند و مخفیانه جنایتکارانی بنام داعش را در این مکانها تربیت کردند و در جنگی که براه انداختند توانستند هزاران نفر را به راحتی به قتل برسانند.

شمشادی اضافه کرد: تکفیری ها بتدریج اهداف شوم حود را پیاده کردند و شک نکنید اگر مدافعان حرم نبودند باید در قزوین، همدان و تهران و سایر استانهای مرزی با داعش می جنگیدیم و معلوم نبودچه سرنوشتی داشتیم.

وی تصریح کرد: شک نکنید که هدف از ایجاد داعش فقط ایران بود و هنگامی که موصل سقوط کرد فرمانده داعش پیام داد که بزودی پرچم خود را در تهران به اهتزاز در می آورند و فقط در یک روز در اردوگاهی نظامی درعراق بیش از ۱۸۰۰ نفر را سربریدند و اوج ددمنشی خود را با این کار نسبت به مسلمانان نشان دادند و برای ایرانی ها خط و نشان کشیدند.

شمشادی یادآورشد: شهید آوینی نظام معنایی جبهه ها را با زبان دل روایت می کرد و ولایتمداری وظیفه شناس بود که با نثار خون خود تاثیرگذاری اهداف بلندش را ماندگار کرد.

وی اضافه کرد: شهید آوینی به گفته دیگران براستی عمار زمان خود بود و همه کسانی که نظام و ولایت را باور دارند و عدالت خواه و ولایتمدار هستند امروز وظیفه دارند جاماندگی جامعه از اندیشه های بلند شهدایی چون آوینی را با ترویج این افکار جبران کنند.

این مراسم توسط مرکز علمی و فرهنگی شهید آوینی استان قزوین برگزار شد.
انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار