حسن‌بیگی در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد؛

اذعان کشورهای مرتجع منطقه به توان دفاعی ایران

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: حکومت‌های مرتجع منطقه به ناتوانی خود در مقابل ایران اذعان دارند؛ اما برای خودنمایی در جوامع بین‌المللی هر از گاهی بیانیه ضد ایرانی صادر می‌کنند که این موضوع هیچ تاثیری بر عملکرد ایران در مبارزه با تروریسم ندارد.
کد خبر: ۲۸۶۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷ - 15April 2018

/«ابوالفضل حسن‌بیگی» عضو کمیسیون امنیت ملی و نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، در واکنش به بیانیه ضد ایرانی وزرای خارجه اتحادیه عرب در نشست ریاض اظهار داشت: کشورهای مرتجع عربی اذعان دارند که در رویارویی با توان دفاعی ما حقیر هستند، به همین دلیل متوسل به قدرت پوشالی کشورهای غربی شده‌اند و برای اینکه در جوامع بین‌المللی خودنمایی کنند علیه کشور ما ادعاهای واهی را مطرح می‌کنند.

این نماینده مجلس با اشاره به قدرت و نقش تاثیرگذار جمهوری اسلامی در مبارزه با تروریست در منطقه افزود: دولتمردان خودفروخته کشورهای عربی و حامیان داعش در مقابل استقلال و توان ما احساس ضعف و حقارت کرده و با اتکا و دل خوش کردن به کمک‌های کشورهای سلطه‌طلب علیه ایران بیانیه صادر می‌کنند.

وی با بیان اینکه کشورهای اتحادیه عرب تحت فشار سعودی‌ها قرار گرفته‌ و بیانیه ضد ایرانی را صادر کرده‌اند، تصریح کرد: باید قبول داشت که بسیاری از کشورهای اتحادیه عرب اعتقادی به حرف‌هایی که در مقابل کشورمان می‌زنند، ندارند و وقتی که به طور جداگانه با آن‌ها مذاکره می‌شود از ایران به‌عنوان همسایه‌ای اسلامی و برادران دینی‌شان یاد می‌کنند.

حسن‌بیگی با اشاره به اینکه حمایت‌های آمریکا و رژیم صهیونستی از آل‌سعود صرفا به دلیل کسب منافع است، گفت: مردم سوریه در شرایطی قربانی توطئه‌های کشورهای غربی شده‌اند که عربستان به‌عنوان کشوری که داعیه‌دار اسلام است، هزینه‌های جنایات به‌وقوع پیوسته در این کشور را تقبل می‌کند.

به گزارش دفاع پرس، وزرای خارجه اتحادیه عرب با متهم کردن ایران به دخالت در امور کشورهای عربی با این توجیه که کشورمان از دولت سوریه و «حوثی‏ها» یمن حمایت می‏‌کند، هرگونه «دخالت ایرانی» در امور کشورهای عربی را نیز محکوم کردند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار