مرتضی شعبانی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

حجم مستندهای تولید شده از جبهه مقاومت قابل قبول است

تهیه‌کننده و مستندساز کشورمان گفت: فیلم‌های تهیه شده از این جبهه‌ها خیلی بیشتر از آن چیزی است که ما در طول 8 سال دفاع مقدس توانستیم در جبهه‌های خودمان تهیه کنیم و علت آن نیز ظهور نسل جدید فیلمسازان انقلابی کشورمان بود.
کد خبر: ۲۸۶۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۵ - 16April 2018

«مرتضی شعبانی» تهیه کننده و مستندساز در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، با اشاره به جریان مستندسازی از جبهه‌های مقاومت، اظهار داشت: معمولاً بعد از پایان هر جنگی یک راه تازه در حوزه مستند و فیلمسازی آغاز می‌شود. ماجراهای سوریه هنوز تمام نشده اما در مراحل آخر است و تازه کار مستندسازان در این جبهه شروع می‌شود.

وی درباره حجم مستندهای تولید شده در جبهه مقاومت گفت: فیلم‌های گرفته شده از جبهه مقاومت عراق و سوریه بسیار قابل توجه است و به لحاظ حجمی با دفاع مقدس قابل قیاس نیست. کیفیت و حجم این آثار بسیار قابل توجه است. اما اینکه چه مقدار از این فیلم‌ها تاکنون قابل نشر بوده و مردم دیده‌اند بحث دیگری است.

این تهیه کننده و مستندساز کشورمان بیان کرد: هنوز مطالبی از جنگ سوریه و عراق وجود دارد که هنوز اجازه نشر پیدا نکرده است. که اینها واقعیت‌های جدیدی را روایت می‌کند. این آثار بخاطر مسائل امنیتی و سیاسی هنوز قابلیت پخش ندارند.

شعبانی تاکید کرد: فیلم‌های تهیه شده از این جبهه‌ها خیلی بیشتر از آن‌چیزی است که ما در طول 8 سال دفاع مقدس توانستیم در جبهه‌های خودمان تهیه کنیم و علت آن نیز ظهور نسل جدید فیلمسازان انقلابی است. حضور این نسل باعث تحول مستندسازی جبهه مقاومت شد. مستندسازان انقلابی دست برتر حاضر در جبهه مقاومت بودند.

وی خاطرنشان کرد: حدود 50 درصد فعالیت‌های مستندسازی ما امروز معطوف به جبهه مقاومت و کشورهای سوریه و عراق است که امیدواریم بتوانیم آثار قابل توجه‌ای را ارائه کنیم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها