وصیت‌نامه شهید علی اصغر صالحی/ پیرو ولایت فقیه باشید

شهید علی اصغر صالحی در وصیت‌نامه خود خطاب به خانواده‌اش آورده است: «به همسر و فرزندانم توصیه می‌کنم پیرو ولایت فقیه باشند و همیشه از اسلام و قرآن پشتیبانی و دفاع کنند.»
کد خبر: ۲۸۶۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۰ - 16April 2018

به گزارش خبرنگار ساجد، شهید «علی اصغر صالحی» در تاریخ یکم مهر ۱۳۲۳ در اراک چشم به جهان گشود. وی در تاریخ ۲۴ بهمن ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ منطقه شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

تصاویر وصیت‌نامه شهید «علی اصغر صالحی»

وصیت نامه شهید علی اصغر صالحی/

وصیت نامه شهید علی اصغر صالحی/

متن وصیت‌نامه‌ای را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«بسمه تعالی

إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ وَ یُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ

اگر به یاری حق برخیزید خدا شما را یاری کند و قدم‌هایتان را به راه حق استوار گرداند.

وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ. بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ.

هرگز اینگونه گمان مبرید که کشته شدگان در اره خدا مرده‌اند بلکه آن‌ها زنده هستند و نزد خدا روزی می‌خورند.

به نام الله پاسدار خون شهیدان و با سلام و درود به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف روحی فدا) و نایب بر حقش امام امت رهبر کبیر انقلاب امام خمینی و با سلام و درود به امت شهیدپرور و شهدای به خون خفته خطه کردستان و جنوب و غرب ایران.

خدایا توفیق عنایت بفرما که بتوانیم در کشتی نجات حسین (ع) از قید و بند خودخواهی‌ها و هوس‌ها آزاد شوم و امیدوارم که لیاقت آن را داشته باشم که با خدا معامله کنم.

پروردگارا آنچنان که در واقعه بدر سربازان اسلام را با افواج ملائکه پشتیبانی کرده‌ای همچنان فرشتگان ظفرمند خویش را با سربازان ما همراه ساز تا یک باره قوای کفر را از هم بشکافند و شوکت دشمن را درهم بشکنند و تراکمشان را پریشان سازند.

پروردگارا به سربازان ما درس تقوی و پرهیز بیاموز و ایشان را متین و کارشان استوار فرما. عبادتشان را از فساد و ریا و خودپسندی بدور دار و بگذار که جز به خاطر تو نشینند و برنخیزند و جز به رضای تو فکر نکنند و سخن نگویند و درآن هنگام که غریو مصاف، میدان نبرد را بلرزاند سپاه دشمن را در چشمشان کوچک و ناچیز بنمای تا به یک حمله روزگار برآنان تباه سازند.

اگر قلم تقدیر تو فرمان شهادت‌شان را به امضاء رسانید چنان کن که ابتدا غزوه فتح را بشکنند و دشمنان تو را به ذلت اسارت و شکست در اندازند و بلاد مسلمانان را از شر اجانب ایمن بدارند و لشکر کفر را از مرز اسلام برانند.‌ ای جوانان نکند در رختخواب ذلت بمیرید که حسین (ع) در میدان نبرد شهید شد،‌ ای جوانان مبادا در غفلت بمیرید که علی (ع) در محراب عبادات شهید شد و مبادا در حال بی‌تفاوتی بمیرید که علی اکبر حسین (ع) در راه حسین (ع) و با هدف شهید شد.

همه مثل خاندان وهب جوانانتان را به جبهه‌های نبرد بفرستید و حتی جسد او را هم تحویل نگیرید؛ زیرا مادر وهب فرمود: سری را که در راه خدا داده‌ام پس نمی‌گیرم.

و اما وصیت‌نامه:

اینجانب علی اصغر صالحی فرزند صفر به شماره شناسنامه ۴۵۳ صادره از اراک متولد ۱۳۲۳ وصیت‌نامه خود را بشرح زیر می‌نویسم.

  1. به همسر و فرزندانم توصیه می‌کنم پیرو ولایت فقیه باشند و همیشه از اسلام و قرآن پشتیبانی و دفاع کنند در نماز‌های جمعه شرکت کنند.
  2. برادر غلامحسین صالحی را وصی خود قرار می‌دهم.
  3. همسرم فاطمه صالحی را سرپرست و قیم فرزندانم قرار می‌دهم.
  4. بعد از مرگ یا شهادت اینجانب منزل مسکونی و تمام اثاثیه مربوط در آن منزل متعلق به همسرم می‌باشد و هیچ کس حق ندارد تا زمانیکه همسرم زنده است. منزل مسکونی و اثاثیه آن متعلق به ایشان می‌باشد و هیچ کس حق دخل و تصرف و یا اینکه ادعای ارث نماید؛ ندارند مگر اینکه همسرم شوهر اختیار کند که در آن صورت باید طبق موازین شرعی بین وارث تقسیم شود.
  5. مبلغ ۴۰ هزار تومان مهریه همسرم را بدهکار هستم که باید پرداخت شود.
  6. اینجانب تا این تاریخ خمس و زکات خود را نزد نماینده امام خمینی در قم (آیت الله پسندیده) حساب کرده‌ام و قبض آن در پرونده که در کمد است موجود می‌باشد که مبلغ ۱۴۲۵۰۰۰ ریال دیگر بدهکار هستم که حتما باید پرداخت شود.
  7. همان طوریکه می‌دانید اینجانب واجب الحج می‌باشم در جهت زیارت خانه خدا با همسرم اسم نویسی کرده‌ام و رسید آن به مبلغ ۵۲ هزارتومان می‌باشد در کیفی که توی کمد است موجود می‌باشد و اگر من شهید یا مُردم یک شخص مومن (در صورت اسکان یکی از برادرانم) این اعمال را انجام دهند.
  8. یک قطعه زمین به مساحت ۲۵۰۰ متر در هچیرود چالوس با مهندس علی اکبر صالحی شریک هستم و یک قطعه زمین در قم به مساحت ۳۵۰ متر با پدرخانم حاج آقا حسین صالحی و یکی قطعه زمین دیگر به مساحت ۲۸۸ متر در قم با برادرم غلامحسین صالحی شریک هستم که سند رسمی آن‌ها در پرونده در کمد موجود می‌باشد. و زمین‌ها را بفروشید و در درجه اول خمس را که بدهکار هستم بدهید.
  9. و مبلغ حدود ۵۰ هزارتومان از ثلث مالم را خرج دفن و کفن و مخارج متفرقه کنید.
  10. جنازه مرا در صورت شهید شدن در بهشت زهرا (س) به خاک بسپارید.
  11. من به‌علت جوانی و سهل انگاری تقریبا در حدود ۵ سال نماز و ۳ سال روزه بدهکار هستم که بدهید برایم بجا بیاورند و مبلغ آنرا هم از ثلث مالم بدهید.

با امید به پیروزی رزمندگان اسلام در تمام جبهه‌ها

خدایا خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار

از عمر ما بکاه و بر عمر رهبر افزا

علی اصغر صالحی

۱۳۶۵/۱/۷»

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار