مادر شهید امیرسعید قاسمی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

شهادت فرزندم را از خدا خواستم/ سعادت امروز «امیرسعید» را مدیون امام (ره) هستم

مادر شهید قاسمی با بیان این که همه انسان‌ها روزی از دنیا می‌روند، چه بسا پسرم اگر شهید نمی‌شد، از طریق دیگری از دنیا می‌رفت، گفت: سعادتی که امروز نصیب خانواده ما به خصوص امیرسعید شده است را مدیون امام خمینی (ره) هستم.
کد خبر: ۲۸۶۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۸ - 16April 2018

گروه حماسه و جهاد دفاع پرس: اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و دفاع از کشور در دوران دفاع مقدس برای مردم کشورمان آنقدر اهمیت داشت که برادر از برادر و فرزند از پدر برای حضور در مناطق عملیاتی، گوی سبقت را می‌ربودند. «امیر سعید قاسمی» نیز از این امر مستثنی نبود. او در دوران نوجوانی با خواندن کتاب‌های شهیدان مطهری و دستغیب نور شهادت در دلش تابید و یک سال بعد در سن 14 سالگی همراه با پدر راهی مناطق عملیاتی شد. بار دوم از طریق مدرسه و بار آخر از سوی لشکر 27 محمد رسول الله (ص) به صورت بسیجی به جبهه رفت. پیکر وی سال 62 در جزیره مجنون جا ماند و در شمار شهدای مفقودالاثر قرار گرفت.

34 سال از مفقودی پیکرش گذشت تا اینکه پیکر وی از سوی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح تفحص و از طریق پلاک شناسایی شد. پدر و مادر این شهید بزرگوار پس از سال‌های فراق دوری از فرزند، سرانجام 22 فروردین ماه سال جاری با حضور در معراج شهدا، به چشم انتظاری پایان دادند.

مادر شهید «امیر سعید قاسمی» در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس اظهار داشت: امیر سعید نخستین فرزند خانواده است. آن زمان می‌خواستیم نامش را «امیر» بگذاریم اما ثبت احوال آن زمان نپذیرفت.

وی با بیان این که فرزندم به مطالعه علاقه داشت، گفت: شب‌ها به اتاق امیرسعید و وحید می‌رفتم و قصه می‌گفتم. سپس در مورد آن صحبت می‌کردیم. همچنین کتاب‌ بزرگانی همچون مطهری و دستغیب را برایشان می‌خواندم. امیرسعید محو توضیحات شهید مطهری در خصوص شهید شده بود تا آنجایی که خطاب به من گفت: «مامان بیا دعا کنیم که شهید شویم». آن روز رو به قبله ایستادیم و برای شهادت دعا خواندیم.

مادر شهید قاسمی خاطرنشان کرد: پسرم قدم در راه جهاد گذاشت و از اینکه در این راه به شهادت رسید، راضی هستم. سعادتی که امروز نصیب خانواده ما به خصوص امیرسعید شده است را مدیون امام خمینی (ره) هستم؛ زیرا همه انسان‌ها روزی از دنیا می‌روند، چه بسا پسرم اگر شهید نمی‌شد، از طریق دیگری از بین می‌رفت. شاید گاهی فکر کنیم اگر فرزندمان عمر زیادی کند عاقبت بخیر شده، در حالی که عاقبت بخیری در شهادت است.

برای شهادت فرزندم دعا کردم/ سعادت امروز سعید را مدیون امام (ره) هستم

وی با بیان این که در این سال‌ها منتظر بازگشت پیکر امیرسعید نبودم، زیرا می‌دانم که در مسیر درستی قدم گذاشته است، افزود: نه تنها ما بلکه تمام خانواده شهدا با دیدن وضعیت حجاب، حقوق‌های نجومی، رانت خواری و ... ناراحت می‌شوند. از مسوولین درخواست دارم به جای شعار دادن، عمل کنند و کمتر باعث دلخوری مقام معظم رهبری شوند.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار