دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

حقایق پنهان و آشکار حمله آمریکا و متحدانش به سوریه

حمله اخیر آمریکا و متحدانش به سوریه به بهانه واهی حملات شیمیایی در دوما که بدون تایید کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل صورت گرفت، بهانه خنده‌داری است که آمریکا و متحدانش بارها در هشت سال دفاع مقدس از آن چشم‌پوشی کردند.
کد خبر: ۲۸۶۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷ - 16April 2018

حقایق پنهان و آشکار حمله اخیر آمریکا به سوریهبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، دلایل واقعی حمله اخیر آمریکا و متحدانش به سوریه در پس ادعای دروغین استفاده از سلاح شیمیایی چه بوده است؟ به گفته بشار اسد، رئیس جمهور سوریه احمقانه است که در جنگ علیه داعش و النصره پیروز شوم و آنگاه با یک اقدام غیرقانونی حمله شیمیایی علیه مردم کشورم، تمام دنیا را علیه خودم بسیج کنم!!!

 چرا برای روشن شدن حقایق، کشورهای متجاوز آمریکا، انگلیس و فرانسه با اعزام کمیته حقیقت‌یاب موافقت نکردند و حمله‌ای شتاب‌زده و بدون مجوز از شورای امنیت را آغاز کردند؟ و در سوی دیگر پیرامون سناریو‌های مشابهی نظیر حمله شیمیایی ارتش عراق به حلبچه، چرا وجدان جهانی و خصوصا آمریکا و متحدانش جریحه‌دار نشد و سکوت اختیار کردند؟

در حقیقت حمله آمریکا و متحدانش به سوریه، دلایل دیگری داشت که به طور خلاصه به آن‍ها اشاره می‌کنیم:

1- دلارهای نفتی

اخیرا چین اعلام کرده است که قصد دارد از پشتوانه «یوآن» برای مبادلات تجاری خود استفاده کند. آمریکا به خطوط لوله‌های نفتی از طریق سوریه بیش از هر زمان دیگر نیازمند است، خصوصا اگر بخواهد با بازارهای نفت و گاز ارسالی به اروپا که هم‌اکنون تحت کنترل روسیه است و نیز با «یوآن» چین رقابت کند.

2- جان مک‌کین؛ فردی جنگ طلب

سناتور جمهوری‌خواهی که گفته می‌شود پایش را در هر منصبی بگذارد جنگ را به آنجا می‌برد؛ گویی مک کین عزرائیلی است که با خود مرگ را به لیبی، اکراین و سوریه آورد. این سناتور جاه طلب تاثیر زیادی بر تصمیمات احساسی دونالد ترامپ دارد که شاید در حمله موشکی آمریکا به سوریه از مشوقان ترامپ بوده است.

3- عربستان سعودی و نقش محمد بن سلمان

ولیعهد عربستان سعودی که اکنون سوژه داغ جریان رسانه‌ای عربی شده است در حمله آمریکا به سوریه آن‌قدر متنفع می‌شود که با آمریکا همراهی کند. رسانه‌های غربی قتل عام این شاهزاده خام و بی‌رحم را در کشتار مردم یمن، حمایت از القاعده در حملات 11 سپتامبر و متعاقب آن نفوذ این تروریست‌ها به اروپا و نیز سرکوب شهروندان عربستانی را به کل از حافظه خود پاک کرده‌اند و گویی تلاش دارند تا جامعه جهانی نیز بر جنایات این رژیم مستبد چشم خود را ببندد. بیلیون‌ها دلار بن ‌سلمان در چشم ترامپ و ماکرون آن‌قدر ارزشمند بوده است که آنان مبادرت به این حمله کرده‌اند.

4- تنش میان رژیم صهیونستی و سوریه

سال‌هاست که رژیم صهیونستی و سوریه با یکدیگر تنش دارند. 9 آوریل 2018، 2 جنگنده اف-15 اسرائیلی موشک‌های هدایت شونده‌ای را در فضای لبنان شلیک کردند؛ آن‌ها به پایگاه هوایی T-4 سوریه در استان حمص اصابت کردند، بدون آن‌که هشداری قبلا داده شود. طبق گزارش NBC، ایالات متحده پیش از حمله به پایگاه سوری به اسرائیل اطلاع داده بود؛ اما هیچ هشداری به ارتش روسی داده نشده بود. در خلال حمله اسرائیل تمام سعی خود را برای سوق دادن جهان به سوی جنگی مهلک به کار بست. هدف اسرائیل در سوریه، سقوط این کشور و یا حداقل ایجاد حکومتی در راستای منافع اسرائیل است.

5- برافراشتن پرچم‌های جعلی برای جنگ با سوریه                                                                     

کنترل روسیه بر دوما و توانایی آن برای هدایت کامل تحقیقات از دلایلی است که آمریکا را به حمله سریع علیه سوریه وادار کرد. کنترل روسیه بر دوما این ظرفیت را برای روسیه و متحدانش در سوریه ایجاد کرده است تا به راحتی و با اطمینان به تیم تحقیقاتی سازمان ملل برای صحت و سقم ادعاهای مطرح شده از سوی آمریکا و متحدانش امکان تفحص کامل را بدهد. تکرار و اصرار روسیه برای دعوت تیم حقیت یاب سازمان ملل، روسیه را در موقعیت بالایی قرار می‌داد.

موضوع جعلی بودن ادعای آمریکا و درخواست تیم تفحص برای اثبات این مطلب به شدت توسط وسیلی نبنزیا در شورای امنیت سازمان ملل مطرح شد و از سوی دبیرکل سازمان ملل تایید شد و روسیه اعلام کرد که هیچ سلاح شیمیایی در دوما استفاده نشده است. شاید تصاویر منتشره از حملات شیمیایی توسط رسانه‌ها و خصوصا خبرگزاری فرانسه، بازپخش تصاویر حمله 2013 در شرق غوطه باشد که از آن زمان پنج سال گذشته است یا حملات خان شیخون در سال 2017.

بزرگ‌نمایی دروغین که ترامپ و متحدانش با کمک رسانه‌های جمعی انجام دادند تنها برای منافعی بود که با تضعیف سوریه و نیروهای پشتیبان او میسر می‌شد.

6- فرافکنی سیاسی برای رسوایی اخلاقی

زمانی‌که رسوایی اخلاقی بیل کیلینتون با منشی خود «مونیکا بی جی» در رسانه‌ها تیتر اول شد، بیل کلینتون به صربستان حمله کرد تا افکار عمومی را متوجه موضوعی تازه‌ و خطیر کند. همین موضوع در مورد رابطه دونالد ترامپ و استورنی دنیلز، مولر و کوهن صدق می‌کند. حمله به سوریه نوعی فرافکنی روانی برای جامعه آمریکا است تا شماتت و سرزنش آمریکایی‌ها نسبت به این رئیس جمهور 72 ساله آمریکا کاهش یابد.

حمله ارتش بعث به مردم حلبچه در 25 اسفند 1366 طی عملیاتی به نام انتقال حداقل 5 هزار نفر از مردم کرد را به کام مرگ کشاند و بیش از 9 هزار نفر را مجروح کرد. نسل کشی رژیم بعث عراق با هدف بر هم زدن ترکیب جمعیتی کردستان عراق بود که طی این نسلکشی بیش از 4هزار روستا نابود شدند. وسعت این فاجعه انسانی که به دلیل استفاده رژیم بعث عراق از سلاح شیمیایی بود پس از جنگ سرد تاکنون بی‌سابقه بوده است.

این فاجعه عظیم انسانی نتوانست دل نازک آمریکایی‌ها و جهان غرب را به لرزه درآورد تا حداقل در محکومیت رژیم عراق بیانیه‌ای برای همدردی با قربانیان این حادثه صادر کنند. اکنون این مدعیان دروغین عزم خود را جزم کردند تا پرچم عدالت را بر فراز سوریه به اهتزاز درآورند!!! این حمله لکه ننگی بر اعتبار آمریکا و کشورهای متحد و نیز رسانه‌های غربی گذاشت.

انتهای پیام/ 431

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار