سردار شرفی مطرح کرد؛

توسعه مراکز انتظام، مؤسسات حفاظتی و مراقبتی از اولویت‌های پلیس پیشگیری ناجا

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه گسترش هرچه بیشتر مرکز انتظام ناجا، مؤسسات حفاظتی و مراقبتی از اولویت های این پلیس است ، گفت: اعتماد مردمی در سایه ارائه خدمات مطلوب حاصل می شود.
کد خبر: ۲۸۶۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶ - 15April 2018

توسعه مراکز انتظام، مؤسسات حفاظتی و مراقبتی از اولویت‌های پلیس پیشگیری ناجابه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «محمد شرفی» رئیس پلیس پیشگیری ناجا در بازدید از «مرکز انتظام پلیس پیشگیری ناجا» با اشاره به اینکه توجه به بحث حفاظت فیزیکی از مهم‌ترین اولویت‌های پیشگیرانه است، اظهار داشت: در این راستا بهره‌برداری از امکانات و فن‌آوری‌های نو می‌تواند کمک شایانی به بهبود وضعیت در حفاظت فیزیکی داشته باشد.

وی افزود: برهمین اساس ضروری است که مرکز انتظام پلیس پیشگیری ناجا نیز با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها، امکانات فن‌آورانه را در خدمت بگیرد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با تاکید بر اینکه هدف نهایی و اصلی‌ترین خواست این پلیس جلب رضایتمندی شهروندان است، تصریح کرد: مرکز انتظام نیز به عنوان زیرمجموعه پلیس پیشگیری و نهادی که بیشترین تماس را با مردم داشته و حتی به نوعی یک نهاد مردم پایه انتظامی است، می بایست جلب رضایت عمومی را به صورت جدی در دستور کار خود قرار دهد، چراکه در غیر این صورت مفهوم مرکزی و فلسفه شکل‌گیری این مرکز تا اندازه بسیاری رنگ خواهد باخت.

وی با بیان اینکه مرکز انتظام ناجا می‌بایست با تمام قوا در پشتیبانی از موسسات حفاظتی و مراقبتی تلاش کند، خاطرنشان کرد: از آنجا که این مؤسسات با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی و جلب مشارکت عمومی در تولید امنیت پایه‌گذاری شده‌اند حمایت از پیشرفت و گسترش آنها یک سرمایه‌گذاری راهبردی و یک وظیفه حیاتی برای پلیس پیشگیری و مرکز انتظام است.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: حمایت از توسعه مؤسسات حفاظتی و مراقبتی و همچنین گسترش خود مرکز انتظام در چارچوب قوانین و مقررات موجود از برنامه‌های زیرساختی و راهبردی پلیس پیشگیری ناجا به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه اعتبار و حیثیت عمومی مرکز انتظام تنها هنگامی افزایش خواهد یافت که اعتماد مردم به این مرکز بیشتر شود، تصریح کرد: این مهم تا اندازه بسیاری از طریق توجه به آموزش کارکنان برای ارتقاء کیفیت خدمات مرکز انتظام محقق خواهد شد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با تاکید بر اینکه هدف اصلی موسسات حفاظتی و مراقبتی تولید امنیت در جامعه بوده و نباید کسب درآمد را تنها هدف و کارویژه این مؤسسات به شمار آورد، اظهار کرد: پلیس پیشگیری و مرکز انتظام مصمم هستند تا با نظارت جدی بر عملکرد این مؤسسات زمینه افزایش هرچه بیشتر رضایت عمومی از تامین امنیت به شیوه مردم‌پایه را فراهم کنند.

وی افزود: باید به اقداماتی که از سوی خود مردم برای تامین امنیت انجام ‌می‌شود، اعتماد داشته باشیم تا به هدف والا و اصیل خود در زمینه ارتقاء امنیت کشور برسیم و مشارکت عمومی نیز روندی روز افزون داشته باشد.

سردار شرفی در پایان با بیان اینکه هیئت رئیسه محترم نیروی انتظامی، توسعه مرکز انتظام و مؤسسات حفاظتی و مراقبتی را از اولویت‌های سیاست‌گذاری خود برای پلیس قرار داده است،گفت: امیدواریم در سال جاری شاهد یک جهش بزرگ در زمینه گسترش امنیت مردم پایه و برون‌سپاری خدمات انتظامی که زمینه‌ساز اعتماد متقابل هرچه بیشتر میان مردم و پلیس نیز خواهد بود، باشیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها