استاندار هرمزگان:

موازی کاری به فرهنگ و هنر لطمه می‌زند/ اثرگذاری فیلم پایتخت در ترسیم نقش مدافعان حرم

استاندار هرمزگان گفت: متأسفانه در کشور موازی کاری فراوان داریم و این ناهماهنگی به فرهنگ و هنر استان لطمه می‌زند.
کد خبر: ۲۸۶۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۹ - 15April 2018

موازی کاری به فرهنگ و هنر لطمه می‌زند/ اثرگذاری فیلم پایتخت در ترسیم نقش مدافعان حرمبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بندرعباس، «فریدون همتی» استاندار هرمزگان ظهر امروز یکشنبه در نشستی با هنرمندان و فعالان فرهنگی حوزه هنری انقلاب اسلامی هرمزگان، اظهار داشت: باوجود اینکه هرمزگان یکی از استان‌هایی است که ریشه و اصالت فرهنگی دارد اما از رونق و انسجام خوبی در دستگاه‌های فرهنگی برخوردار نمی باشد و نتیجه این امر رکود و بی انگیزگی است.

وی بیان داشت: جمع بودجه فرهنگی کشور رقم بالایی است، اما آن‌قدر سازمان‌های موازی وجود دارد که منابع را خرد کرده و خروجی خوبی وجود ندارد.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه موازی کاری و ناهماهنگی به فرهنگ و هنر استان لطمه می‌زند، تصریح کرد: این خلأ به معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری وارد است که نتوانسته به‌عنوان مرکز ثقل، شرایطی فراهم کند تا تمامی استعدادها زیر نظر دستگاه‌های فرهنگی جوانه بزنند.

همتی عنوان کرد: از این معاونت سیاسی و امنیتی و اجتماعی می‌خواهم جدی‌تر به این موضوع ورود کند.

وی تاکید کرد: نباید کسی امکانات سخت‌افزاری فرهنگی و هنری را به مثال ملک شخصی بداند بلکه باید در خدمت تمامی فعالان فرهنگی قرار داده شود.

نماینده عالی دولت در هرمزگان خاطرنشان کرد: بسیاری از معضلات جامعه با کمک هنرمندان و زبان هنر می‌تواند قابل‌حل باشد.

وی در این رابطه به نمایش فیلم پایتخت در ترسیم نقش مدافعان حرم اشاره کرد و افزود: ده‌ها سخنران نمی‌توانستند این موضوع را به این خوبی بیان کنند و تمامی ملت انگار در میدان واقعی با داعش مبارزه می‌کردند.

همتی ادامه داد: به قسمت‌های اول فیلم پایتخت انتقاداتی بود در تبلیغ طبیعت ترکیه اما در قسمت‌های پایانی با جلوه گری بی‌نظیرش جبران کرد و جامعه به درک واحدی رسید.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: در سال 96 در محل آسیب‌های اجتماعی چهار تا پنج میلیارد تومان دریافت شد درحالی‌که در سال‌های قبل به 200 میلیون تومان هم نمی‌رسید.

وی یادآور شد: گروه‌های هنری به محله های آسیب‌پذیر ورود کنند و با زبان هنری در مسیر اصلاح جامعه گام بردارند که اگر در این مسیر دستگاه های فرهنگی وهنری اصلاح نشوند با برخورد جدی مواجه خواهند شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار