مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان:

فتح خرمشهر نقطه عطف و نماد پیروزی تاريخ دفاع مقدس بود

محمدحسن سلامی گفت: فتح خرمشهر نقطه عطف و نماد پیروزی ما در تاريخ دفاع مقدس بود.
کد خبر: ۲۸۶۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۹ - 15April 2018

فتح خرمشهر نقطه عطف و نماد پیروزی تاريخ دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از سمنان، اولین نشست ستاد گرامیداشت سوم خرداد با حضور مدیرکل سیاسی امنیتی استانداری سمنان، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان، فرمانداران، شهرداران و کلیه مدیران دستگاهای اجرایی استان در سالن بحران استانداری سمنان برگزار شد.

«محمدحسن سلامی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان  در این نشست اظهار داشت: سالروز حماسه خرمشهر یکی از حماسه های بزرگ دفاع مقدس است که تمام دنیا را شگفت زده کرد.

 سلامی با اشاره به اهميت فتح خرمشهر در دفاع مقدس گفت: عمليات بيت المقدس که منجر به فتح خرمشهر شد نقطه عطف و نماد پیروزی ما در تاريخ دفاع مقدس بود و این پیروزی بزرگ معادلات سياسي و نظامي دشمنان انقلاب اسلامي را بر هم زد. 

وي با اشاره به آزادسازي پنج هزار و 400 کيلومترمربع از سرزمين ايران در اين عمليات اظهار داشت: در اين عمليات پنج هزار و 500 نفر از رزمندگان به فيض عظيم شهادت نائل امدند که در بين آنها 85 نفر از فرزندان و غيورمردان استان سمنان از نیروهای مردمی، سپاه و بسیج تقدیم اسلام شدند. 

سلامی بیان داشت: در این عملیات رزمندگان اسلام در کنار یگان های ارتش جمهوری اسلامی ایران پابه پای همدیگر دشمن زبون را عقب راندند و تیپ 58 تکاور ذوالفقار پس از حماسه آفرینی های زیاد و عبور از معبرهای شناسایی و موانع ایجاد شده علاوه بر رسیدن به هدف نهایی و عقب راندن دشمن زبون تعداد 107 نفر از بهترین عزیزان به شهادت رسیده و تعداد زیادی نیز مجروح شدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان ادامه داد: نیروهای جهاد سازندگی استان که در قالب یک گردان پشتیبانی با استفاده از وسایل سنگین مهندسی با پر نمودن کانال های احداث شده توسط دشمن و احداث جاده در کنار کانال کرخه و ماروت نقش بسزایی در این عملیات داشتند.

سلامی گفت: حماسه  فتح خرمشهر ثمر جهاد در راه خدا، ایمان، معنویت  و بصیرت  رزمندگان و اتحاد و همبستگی ملت بزرگ ایران  و پیروی از ولایت و همچنین روحیه جهادی و حماسی آنان بود.

مديرکل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان سمنان در این نشست ضمن تاکید بر برگزاری هرچه باشکوه تر آئین بزرگداشت سوم خرداد افزود: دیدار با نماینده ولی فقیه دراستان و شهرستان، گلباران و عطر افشانی گلزارهای شهداء، فضاسازی تبلیغاتی مناسب سوم خرداد و ماه مبارک رمضان، برپایی ایستگاههای صلواتی، تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس، تجلیل از خانواده شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافعان حرم، برگزاری مراسم روایت گری با حضور رزمندگان، برگزاری یادواره شهداء، برگزاری مسابقات ورزشی، حضور کارکنان دستگاههای اجرایی در گلباران گلزار شهدا، توجه ویژه به جوانان ونوجوانان و میدان دار بودن آنها در برنامه ها و ... از جمله برنامه های مورد انتظار دستگاههای اجرایی استان در این ایام است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار