اسد در دیدار نمایندگان پارلمان روسیه تأکید کرد؛

دمشق زرادخانه شیمیایی ندارد/ مردم سوریه از ناتو ترسی ندارند

رئیس‌جمهور سوریه در دیدار چند نماینده پارلمان روسیه تأکید کرد: سوریه زرادخانه شیمیایی در اختیار ندارد.
کد خبر: ۲۸۶۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۶ - 15April 2018

دمشق زرادخانه شیمیایی ندارد/ مردم سوریه از ناتو ترسی ندارندبه گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، چند نماینده پارلمان روس امروز یکشنبه در دمشق با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه دیدار و گفت‌وگو کردند.

شبکه خبری المیادین گزارش داد که یکی از این نمایندگان اعلام کرده است که بشار اسد در جریان دیدار با آنان، حمله آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه را یک اقدام خصمانه توصیف کرده است.

به گفته وی، رئیس جمهور سوریه صلاح نمی‌داند که به بیانیه وزارت خارجه آمریکا، واکنشی داشته باشد؛ بیانیه‌ای که در آن از سوریه خواسته شده است که از زرادخانه شیمیایی خود پرده بردارد.

سایر نمایندگان پارلمان روسیه به نقل از رئیس حمهور سوریه اعلام کردند که دمشق با کمک مسکو زرادخانه شیمیایی خود را از بین برده است.

یک عضو دیگر از اعضای پارلمان روسیه به نقل از اسد اعلام کرد که پدافند هوایی سوریه، کارآمدی خود را نشان داد و شهروندان سوری نیز دیگر از ناتو بیم ندارند.

امروز همچنین اعضای حزب «روسیه واحد» با اسد در دمشق دیدار کردند.

اسد در این دیدار نیز تأکید کرد، تجاوز سه جانبه موشکی به سوریه با تبلیغات گمراه کننده و دروغهایی در شورای امنیت از سوی همان کشورهای متجاوز علیه سوریه و روسیه همراه بود؛ مسئله ای که بار دیگر ثابت کرد دو کشور در جنگ واحدی هستند.

وی خاطر نشان کرد که این جنگ فقط علیه تروریسم نیست، بلکه در راستای حمایت از حقوق بین الملل مبتنی بر احترام به حاکمیت کشورها و اراده ملتهاست.

بامداد شنبه آمریکا، فرانسه و انگلیس به مواضعی در مرکز و حوالی شهر دمشق حمله موشکی کردند که پدافند موشکی سوری توانست از 103 موشک شلیک شده 71 را رهگیری و منهدم کند.

این مسئله واکنش‌های بسیاری را در محافل بین المللی به همراه داشت. «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران در جریان تماس تلنفی با اسد این حملات را محکوم و تأکید کرد که ایران همچنان در کنار سوریه و ملت آن ایستاده و اطمینان دارد که این تجاوز نمی‌تواند خدشه‌ای در اراده ملت سوریه در مبارزه با تروریسم وارد کند.

اسد نیز عنوان کرد که این تجاوز، نتیجه آگاهی قدرتهای استعماری غرب و حامی تروریسم از این مسئله بود که کنترل خود در سوریه را از دست داده‌اند و در عین حال احساس می‌کند که اعتبار خود را مقابل ملت‌های خود و مردم دنیا از دست داده‌اند. این تجاوز بعد از شکست تروریست ها در محقق‌کردن اهداف این قدرت‌ها واقع شد و اینها خودشان را وارد جنگ سوریه کردند.

رئیس جمهور سوریه تأکید کرد که تجاوز آمریکا، انگلیس و فرانسه، نتیجه‌ای جز جزم‌تر شدن عزم سوریه و ملت آن در مبارزه با تروریسم و سرکوب آن در وجب به وجب خاک سوریه در پی نخواهد داشت.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها