آریا عظیمی‌نژاد:

روح‌الامین جهان جدیدی را در نقاشی آیینی به وجود آورد

یک هنرمند آهنگ‌ساز گفت: حسن روح‌الامین جهان جدیدی را در نقاشی آیینی ما به وجود آورد.
کد خبر: ۲۸۶۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۷ - 15April 2018

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، آیین پایانی هفته هنر انقلاب و معرفی چهره سال هنر انقلاب اسلامی عصر امروز (یکشنبه، ۲۶ فروردین) با حضور «حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی» رئیس سازمان تبلیغات، «محسن مومنی‌شریف» رئیس حوزه هنری، «سید مسعود شجاعی طباطبایی» سرپرست معاونت هنری حوزه، «مجتبی رحماندوست»، «محمد حمزه‌زاده»، «مسعود نجابتی»، «کوروش زارعی» و «عبدالحمید قره‌داغی» با حضور جمعی از هنرمندان برگزار شد.

«آریا عظیمی‌نژاد» آهنگ‌ساز در ادامه این مراسم با اشاره به شخصیت «حسن روح‌الامین» کاندید چهره سال هنر انقلاب اظهار داشت: سال پیش حسن روح‌الامین با من تماس گرفت تا کارهایش را ببینم. یک روز وقتی نقاشی‌های این نقاش بزرگ را دیدم نفس در سینه ام حبس شد و قلبم تپشی مضاعف گرفت.

وی گفت: من با کسی مواجهه شدم که جهانی نزدیک با من داشت. روح‌الامین به من توضیح داد که این نقاشی‌ها را با شنیدن والبوم «ساقی سرمست» درباره عاشورا ساخته‌ام.

این آهنگ‌ساز بیان کرد: سالکان و عرفان بزرگی نیز توان دیدن تصاویری که روح‌الامین خلق کرده است را ندارند. عاشورا فرهنگی نیست که مربوط به زمان یا انقلاب ما باشد. عاشورا فرهنگی متعلق به گذشته و آینده است که ما آن را جلو می‌بریم.

عظمی‌نژاد گفت: روح‌الامین جهان جدیدی را در نقاشی آیینی ما به وجود آورد. می‌شود هنر را گونه‌ی دیگر دید و باید هنرمند مولف و هنرمندی را که طببمر نیست را از دیگر هنرمندان جدا کنیم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار