معاون ادبی و هنری اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی:

تفکر ارزشی اساس اصلی هنرمند انقلابی است

معاون ادبی و هنری اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی گفت: تفکر ارزشی اصلی‌ترین عنصر تشکیل دهنده یک اثر هنری برای یک هنرمند انقلابی است.
کد خبر: ۲۸۶۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۹ - 16April 2018

داود کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در استان مرکزی، با اشاره به لزوم پایبندی هنرمند انقلابی به ارزش ها و آرمان های انقلابی اظهار داشت: پایبندی هنرمند به یک مکتب و اندیشه موجب می شود اثر هنری خود را در خدمت بیان ارزش های آن مکتب و اندیشه بگیرد.

وی افزود: هنر متعهد در واقع از ذهن و تفکر هنرمندی سرچشمه می گیرد که پس از احساس تعهدی که به جهان هستی دارد، مسئولیت خود را در برابر انسانیت و جامعه بشری دریافته و تصویرگر هنری می کند که عدالت، مهرورزی، ایثار، اخلاق و مضامین انسانی را در جامعه به نمایش بگذارد.

معاون ادبی و هنری اداره کل حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: به این ترتیب حتی اگر هیچ آیه و حدیثی در اثر هنری او ذکر نشده باشد، هنر او دینی و متعهد و خود او هنرمندی ارزشمند است.

کرمی با اشاره به بهره مندی از ابزار هنر به منظور گسترش ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی گفت:  امروزه می توان ادعا کرد که پیشرفت و اقتدار هنر و هنرمند ایرانی، مدیون انقلاب اسلامی است و از سوی دیگر انقلاب اسلامی در شرایط دشوار جهانی و تحریم ها و هجوم تبلیغاتی دشمن، از طریق اندیشه، قلم و دوربین هنرمندان خود توانسته صدایش را به اقصی نقاط جهان برساند و در عرصه های گوناگون، پرچم پر افتخار ایران را برافراشته نگه دارد.

وی ادامه داد: هنر متعهدی که پس از انقلاب اسلامی متولد شد باید این نکته را به آن اضافه کرد که این هنر نه تنها بر جریان فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی تاثیر عمیق گذاشته، بلکه بر فرهنگ مبارزات آزادیخواهانه در سراسر دنیا نیز موثر بوده و فرهنگ مبارزه با استکبار در مکتب اسلام را به همه جهان معرفی کرده است.

معاون ادبی و هنری اداره کل حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی خاطرنشان کرد: به یقین می توان گفت که ماندگاری بسیار از ارزشها و آرمان هایث انقلابی ، مدیون پیوند عمیق بین هنر و انقلاب مردم مسلمان ایران است و اگر این ارتباط تنگاتنگ نبود ، شاید تمام اضلاع و زوایای انقلاب به تصویر کشیده نمی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار