نویسنده، فیلم‌ساز و عکاس دفاع مقدس:

راز ماندگاری هنر انقلابی «خلوص» و «صداقت» است/ هنر اصلی شهید آوینی مسیر ارزشی وی بود

نویسنده، فیلمساز و عکاس دفاع مقدس استان مرکزی گفت: راز ماندگاری هنر متعهد انقلابی خلوص و صداقت نهفته در آن است که توسط هنرمند ارزشی خلق می‌شود.
کد خبر: ۲۸۶۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳ - 16April 2018

راز ماندگاری هنر انقلابی خلوص و صداقت است«شمس‌الله دایی‌زاده» نویسنده، فیلم‌ساز و عکاس دوران دفاع مقدس در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع پرس در اراک، با اشاره به تعهد هنرمند به اثر خلق شده، اظهار داشت: آن‌چه که سبب تمایز هنرمند انقلابی با دیگر هنرمندان می‌شود، تعهد و باوری است که هنرمند انقلابی نسبت به اثر خلق شده خود دارد و به دنبال این باور تعهد ایجاد می‌شود.

وی افزود: در واقع تعهد هنرمند به معنای دیگر یعنی تعهد داشتن نسبت به تخصصی است که هنرمند دارد و برایش مقدس است.

نویسنده، فیلم‌ساز و عکاس دوران دفاع مقدس تصریح کرد: «خلوص» و «صداقت»، همواره ۲ عنصر و رکن اصلی برای هنر انقلابی هستند که نمونه بارز آن را می‌توان در ابعاد شخصیتی و آثار شهید آوینی مشاهده کرد.

دایی‌زاده با اشاره به هنر واقعی و اصلی شهید آوینی، گفت: از دیدگاه من، هنر اصلی شهید آوینی مسیر انقلابی و ارزشی بود که ایجاد کرد و توانست راه روشنی برای هنرمندان پس از خود ترسیم کند تا آن‌ها بتوانند با بهره‌مندی از تعاریف وی، در مسیر خلق آثار هنری ارزشی و انقلابی حرکت کنند.

وی ادامه داد: عشق و دلدادگی شهید آوینی با ارزش‌های اصیل انقلابی، او را به خلق آثار فاخر و باکیفیت کشاند، به‌گونه‌ای که نسل امروز جامعه نیز با آثار هنری و نوشته‌های وی ارتباط برقرار کرده و می‌تواند عمق این علاقه را دریابد.

نویسنده، فیلم‌ساز و عکاس دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار آثار شهید آوینی بر مخاطبان خود، نزدیکی و لمس عمیق وی از فضای جبهه و دفاع مقدس بود که می‌تواند تمامی ابعاد و زوایای این رشادت‌ها و دلیری‌ها در قالب یک اثر هنری و با بهره‌مندی از صدای تاثیرگذار و جذاب خود و همین‌طور ادبیات فاخر و دل‌نشین به نسل پس از خود منتقل کند.

دایی‌زاده با تأکید به لزوم تولد آوینی‌های دیگر، گفت: در عصر امروز و در میان هنرمندان نیز همواره می‌توانیم نمونه‌های دیگری نظیر آوینی داشته باشیم به شرط آن‌که همان عشق و دلدادگی و همین‌طور خلوص و صداقت در خلق آثار رعایت شود و تماما برخاسته از دل هنرمند باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار