مستند «بر فراز قله‌ها» به افق می‌آید

«بر فراز قله‌ها» مستندی درباره تلاش‌های دانشمندان دفاعی کشورمان در زمینه ساخت جنگنده بمب‌افکن‌های ایرانی در دوران بعد از انقلاب، از شبکه افق پخش خواهد شد.
کد خبر: ۲۸۶۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵ - 16April 2018

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، مستند «بر فراز قله ها» روایتی است از حرکت علمی ایران اسلامی در بُعد نظامی و دفاعی که در دوران پس از انقلاب، تبلور ویژه ای یافت و موجب ارتقاء جایگاه ملت ایران در سطح منطقه و جهان شد.

تحقیقات صنعتی گسترده و خودکفایی علمی و صنعتی در بسیاری از حوزه ها به برکت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در ایران شروع شد؛ حرکتی جهادی که قله های افتخار را به تصرف دانشمندان کشورمان درآورد و نام ملت ایران را بر فراز قله علم و دانش به درخشش درآورد.

در این مستند پیشرفت های موشکی و نظامی ایران در عرصه های گوناگون مورد بررسی قرار گرفته که از جمله مهمترین آنها، جنگنده بمب افکن های نیروی هوایی ارتش هستند.

در یکی از سال های نه‌چندان دور و در جریان دومین مانور فدائیان ولایت که در سال 1385 در تبریز برگزار شد، هواپیمایی به معرض نمایش درآمد که شبیه F5 بود؛ اما تفاوت هایی با آن داشت که تاکنون دیده نشده بود؛ صاعقه نام جنگنده ای بود که متخصصان داخلی توانسته اند آن را با اتکا به دانش بومی تولید کنند.

علاقه‌مندان می توانند «بر فراز قله ها» را روز دوشنبه (27 فروردین ماه) ساعت 23:00 و تکرار آن را روز بعد ساعت 11:30 از شبکه افق ببینند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها