معاون هماهنگ کننده سپاه چهارمحال و بختیاری خبر داد

بازسازی عملیات والفجر ۴ در شهرکرد

معاونت هماهنگ کننده سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری از بازسازی عملیات والفجر ۴ در منطقه عمومی رحمتیه شهرکرد خبر داد.
کد خبر: ۲۸۶۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲ - 21September 2014

بازسازی عملیات والفجر ۴ در شهرکرد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از شهرکرد، سرهنگ پاسدار محمد حسین آذر، با اعلام این خبر، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سال 1389 اقدام به بازسازی عملیاتهای دوران دفاع مقدس به صورت گردشی بین 32 سپاه استان کرده و هدف از بازسازی این عملیاتها بازآموزی یاد و خاطرات آن دوران سراسر حماسه و جهاد است.

سرهنگ آذر، افزود: در سال 1393 که به فرموده مقام معظم رهبری سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامگذاری شده است، سپاه استان چهارمحال و بختیاری در نظر دارد در هفته دفاع مقدس اقدام به بازسازی عملیات والفجر 4 نماید.

وی گفت: عملیات والفجر 4، ساعت 24 27 مهرماه 1362 با رمز«یا الله یا الله یا الله» آغاز شد و طی سه مرحله سرانجام در تاریخ دوم آبانماه 62 با پیروزی رزمندگان اسلام و فتح اهداف از پیش تعیین شده و آزاد سازی بیش از 300 کیلومتر از خاک میهن و700 کیلومتر از خاک عراق همراه بود.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، ادامه داد: در این عملیات رزمندگان استان چهارمحال و بختیاری در قالب تیپ 44 حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام وارد میدان شدند و با تقدیم بیش از 40 نفر شهید گلگون کفن، سهم عظیمی در این عملیات داشتند.

سرهنگ آذر، اضافه کرد: بازسازی این عملیات در منطقه رحمتیه شهرکرد در زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع به همراه نمایشگاه مطلع عشق اجرا میشود.

وی گفت: سپاه حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام به مدت 45 روز کاری و بیش از 1300 نفر روز کار، اقدام به احداث یک سینمای صحرایی نموده است و از تاریخ 31 شهریور ماه به مدت هفت شب بازسازی این عملیات بعد از نماز جماعت مغرب و عشاء در منطقه رحمتیه به مدت 2 ساعت به نمایش در میآید.

گفتنی است ماکت عملیات والفجر 4 نیز به همت رزمندگان تیپ 44 حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام در نمایشگاه مطللع عشق ساخته شده و راویان دفاع مقدس اقدام به روایت این عملیات برای بازدید کنندگان در طول مدت برپایی نمایشگاه مینمایند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار