پدر شهید احمدی‌روشن:

پیشرفت صنعت هسته‌ای کشور دلخوری دشمنان را در پی دارد

رحیم احمدی‌روشن گفت: اگر روزی صنعت هسته‌ای ما به مرحله‌ای برسد که در مقابل دشمنان قد علم کند، دلخوری دشمنان را در پی خواهد داشت.  
کد خبر: ۲۸۶۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹ - 16April 2018
پیشرفت صنعت هسته‌ای کشور دلخوری دشمنان را در پی دارد / راه شهدای هسته ای ادامه داردبه گزارش دفاع پرس از ساری، «رحیم احمدی‌روشن» پدر شهید «مصطفی احمدی‌روشن» به‌مناسبت روز ملی فناوری هسته‌ای در همایش راه روشن در دانشگاه مازندران اظهار داشت: خوشبختانه شاهد این هستیم که تعداد بسیار زیادی از دانشجویان دانشگاه اقدام به تغییر رشته کرده و به ادامه تحصیل در رشته فیزیک هسته‌ای روی آوردند که در پی آن حماسه‌ای بزرگ آفریده می‌شود.

وی با اشاره به تماسی که با ریاست دانشگاه صنعتی شریف داشت، افزود: آنها با حجم بالایی از درخواست دانشجویان منوط به ادامه تحصیل در رشته فیزیک هسته‌ای برخورد کرده که این موضوع در طول مدت خدمت وی به دانشگاه بی‌سابقه بود و کار را برای آنان سخت کرده است.

پدر شهید «مصطفی احمدی‌روشن» ادامه داد: ما هم در پی این حماسه درس‌هایی گرفتیم، نخست آنکه راه شهیدان در این مسیر ادامه داده می‌شود و این برخلاف تصور دشمنان است و شاهد این خواهیم بود که مصطفی‌های زیادی باعث افتخار ایران می‌شوند و خون شهیدان پایمال نمی‌شود.

احمدی‌روشن اضافه کرد: خداوند در آیه 120 سوره بقره در مورد دشمنان اشاره‌هایی کرده که ما با توجه به این آیات درمی‌یابیم دشمن نمی‌خواهد جوانان ما به علم فیزیک هسته‌ای دست پیدا کنند و همه اقدامات ما باید زیر نظر استکبار جهانی باشد. می‌گویند موشک به درد ما نمی‌خورد چرا که باعث می‌شود همه ارکان رژیم صهیونیستی به لرزه بیفتد.

وی یادآور شد: اگر روزی صنعت هسته‌ای ما به مرحله‌ای برسد که در مقابل دشمنان قد علم کند، دلخوری دشمنان را در پی خواهد داشت.

پدر شهید احمدی‌روشن عنوان کرد: از سال 82 تا 84 شاهد رکود در صنعت هسته‌ای ایران بودیم، در آن زمان چیز زیادی هم برای از دست دادن نداشتیم.

احمدی‌روشن خاطرنشان کرد: مصطفی قصد داشت سایت هسته‌ای نطنز را طراحی کرده و مدیریت کند اما در آن برهه دشمنان به‌طور مستقیم به مخالفت برخواسته بودند و من بر این باور بودم که اگر ما در مقابل دشمنان ایستادگی کنیم دشمن نیز عقب‌نشینی خواهد کرد.

وی تصریح کرد: ما در هشت سال دوره دفاع مقدس نگذاشتیم یک وجب از خاک این کشور کم شود، این در حالی بود که ما حتی مجهز به داشتن سیم خاردار برای حفاظت از رزمندگان نبودیم، در حالی که آمریکا نیروهای صدام را تا بن دندان مسلح کرده بود اما امروز در جایگاهی قرار گرفتیم که می‌توانیم صنعت هسته‌ای را تا 20 درصد غنی‌سازی کنیم و در صف کشورهای هسته‌ای قرار بگیریم و در مقابل استکبار جهانی با استفاده از جوانان چرخ اقتصادمان را به‌خوبی بچرخانیم.

پدر شهید احمدی‌روشن تأکید کرد: در سال 84 به این نتیجه رسیدیم که دشمن در حال اقداماتی علیه توسعه هسته‌ای کشور است و شهیدانی هم در این راه دادیم. شهید علی‌محمدی، شهریاری، رضایی‌نژاد، احمدی‌روشن و شهیدانی دیگر که با جانفشانی در این راه موجب ادامه پیشرفت‌مان شدند.

احمدی‌روشن با تأکید بر اینکه دریافتیم که مذاکره در این‌باره با دشمن بی‌بهره است و نباید به دشمنِ کلاهبردار اطمینان کنیم، اظهار کرد: مشاهده کردیم که نتیجه مذاکرات با آمریکا در مورد سیاست هسته‌ای کشور به جایی رسید که رئیس جمهور با صراحت بیان کرد که آمریکا روی حرف‌های خود پای‌بند نیست پس چرا ما باید در مقابل این استکبار کوتاه بیاییم در حالی‌ که آنها یک قدم هم عقب‌نشینی نکردند.

وی یادآور شد: دانشجویان ما از فرزندان همین مردمی هستند که می‌خواهند صنعت هسته‌ای کشور به پیشرفت برسد و در راه رضای خدا و اعتقادشان خون‌ها داده‌اند.

پدر شهید احمدی‌روشن تصریح کرد: اعتقاد من بر این است که مدیریت غیرصحیح، بی‌حال و ناامید انجام کارها را متوقف و منحرف کرد و به پیشرفت صنعت هسته‌ای کشور هیچ کمکی نمی‌کند.

احمدی روشن با اشاره به اینکه رونمایی از یک دستگاه سانتریفیوژ نسل 8 توسط مسئولان انجام شد، گفت: باید 164 نمونه از این دستگاه موجود باشد تا آبشاری را تشکیل دهد، این در حالی‌است که در گذشته حتی اجازه استفاده از نسل یک این دستگاه را نداشتیم و تعداد آن به 5 هزار و 60 نسخه محدود شده بود و اجازه تحقیقات در مورد آن را هم نداشتیم اما هم‌اکنون می‌توانیم از دستگاهی که 25 برابر دستگاه نسل یک است، استفاده کنیم.

وی در پایان گفت: متأسفانه هنوز شاهد آن هستیم که از برجام نافرجام حمایت می‌شود، باید بر ما مسلم شود که این دشمن بزرگ قصد دوستی کردن با ما را ندارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها