پیکر مادر شهید «حبیب آشوغ» تشییع و خاکسپاری شد

پیکر مرحومه حاجیه خانم «سکینه شاکریان» مادر گران‌قدر شهید «حبیب آشوغ» در شهرستان «فومن» تشییع و خاکسپاری شد.
کد خبر: ۲۸۶۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸ - 16April 2018

پیکر مادر شهید «حبیب آشوغ» تشییع و خاکسپاری شد

به گزارش دفاع پرس از رشت، پیکر مرحومه حاجیه خانم «سکینه شاکریان» مادر گران‌قدر شهید «حبیب آشوغ» صبح امروز (دوشنبه) بر روی دستان مردم شهیدپرور روستای «کلرم» از توابع شهرستان «فومن» تشییع و در جوار فرزندش به خاک سپرده شد.

این مادر شهید والامقام در سن ۷۹ سالگی بر اثر کهولت سن دار فانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

خاطرنشان می‌شود، پاسدار وظیفه شهید «حبیب آشوغ» فرزند مرحوم «قربانعلی» در یکم تیرماه سال ۱۳۴۵ در روستای «ماکلوان» شهرستان «فومن» متولد شد. دوره‌ کودکی را در کانون گرم خانواده سپری کرد تا اینکه راهی مدرسه شد و تا اخذ مدرک دیپلم در رشته «فرهنگ و ادب به ادامه تحصیل پرداخت.

در زمان خدمت به عنوان پاسدار مشمول از سپاه «فومن» به خدمت مقدس سربازی اعزام شد و پس از طی مراحل آموزشی، از لشکر ۵۲ قدس گیلان به مناطق جنگی اعزام شد. سال‌های خدمتش مصادف بود با سال‌های پایانی دفاع مقدس که سرانجام در تاریخ سوم مرداد‌ماه سال ۱۳۶۷ در رودخانه «کارون» در محل «دارخویین» به فیض عظیم شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش حدود ۹ روز در آب بود، تا اینکه سرانجام پیدا شد و به زادگاهش منتقل و در گلزار شهدای روستایش به خاک سپرده شد.

بخشی از وصیت‌نامه شهید «حبیب آشوغ»

اگر سعادت نصیب من شد و به شهادت رسیدم، نه‌تنها غم و اندوه به خود راه ندهید، بلکه استوارتر از قبل در مقابل دشمنان بایستید؛ شما‌ ای خواهران عزیزم! زینب‌وار، مصائب را تحمل کنید و فرزندان خویش را برای یاری‌ اسلام، تربیت نمایید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار