اولین پژوهش جدی در شعر اعتراض با عنوان «ما علیه ما» منتشر شد

اولین پژوهش جدی در شعر اعتراض با عنوان «ما علیه ما» توسط نویسنده شیرازی و به همت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس منتشر شد.
کد خبر: ۲۸۶۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳ - 16April 2018

اولین پژوهش جدی در شعر اعتراض منتشر شدبه گزارش دفاع پرس از شیراز، کتاب «ما علیه ما» به نویسندگی «ساجده تقی‌زاده» از نویسندگان دفاع مقدس استان فارس منتشر شد.

این کتاب که به بررسی اشعار اعتراضی و خود اتهامی شاعران متعهد کشور از دهه ۶۰ تا نیمه‌های سال ۸۵ می‌پردازد، به‌عنوان برگزیده ششمین جشنواره بین‌المللی «شعر انقلاب اسلامی» در بخش «پژوهش»، توسط انتشارات «نوید» شیراز در ۲۰۰ صفحه منتشرشده و در اختیار علاقه‌مندان قرارگرفته است.

در بخشی از مقدمه این کتاب به قلم «غلام‌رضا کافی» نویسنده برگزیده پنج دوره کتاب سال دفاع مقدس کشور آمده است: حکایت شعر دفاع مقدس است که در آن دو رایحه قدسی تعبیه‌ شده است. نخست آن از شعر است و دوم آن از نفس کسانی که آن حادثه عظیم را رقم زدند...

در بخش دیگری از مقدمه این کتاب آمده است: بی‌شک آن چه مضمون این اثر است که اینک در اختیار شماست، چیزی جز حاصل هوشیاری نیست. زمان آگاهی و بصیرت تمام محتوای این نوشته از سر ارادت و آگاهی را رقم زده است و هر که او آگاه‌تر جانش فزون! نمی‌گویم که این جا مقام بر هم زدن حرف و گفت و صوت است، اما مقام گاه بصیرت نفس و روشنی جان است. از چشم گشاده و خشم برآمده لطیفه‌ای ساخته‌شده است جان‌پرور و درعین‌حال روشنگر!

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار