عرضه کتاب «وقتی مهتاب گم شد» در قالب‌های جدید

انتشارات سوره مهر در نظر دارد با توجه به استقبال مخاطبان از کتاب «وقتی مهتاب گم شد»، این اثر را در قالب‌های جدید در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در سال ۹۷ عرضه کند.
کد خبر: ۲۸۶۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲ - 16April 2018

عرضه کتاب «وقتی مهتاب گم شد» در قالب‌های جدیدبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، کتاب «وقتی مهتاب گم شد» نوشته حمید حسام، از جمله خاطرات ماندگار از هشت سال دفاع مقدس است که روایت‌گر خاطرات بلدچی 16 ساله جنگ، «شهید علی خوش‌لفظ» است. این اثر تلاش دارد تا با استفاده از دیالوگ و بیشتر بر مبنای توصیف جزئیات و صحنه‌پردازی، خاطراتی از جنگ را روایت کند.

حسام در این سال‌ها تلاش کرده تا با ثبت خاطرات همدانی‌های حاضر در جنگ، چهره فرماندهان و تاثیرگذاران این شهر در جنگ را بیشتر معرفی کند. در نظر گرفتن آثار او در کنار خاطراتی که دیگر نویسندگان همدان از سربازان و زنان این شهر در این سال‌ها منتشر کرده‌اند، می‌تواند در فهم تاثیر جنگ بر یک شهر کمک کند. «وقتی مهتاب گم شد» نیز چنین خاصیتی دارد.

کتاب شامل خاطرات جمشید (علی) خوش‌لفظ، از حاضران در جنگ است. نویسنده ابتدا مخاطب را به کوچه‌ پس‌کوچه‌های محله شترگلو می‌برد و با شیطنت‌های راوی و به قول معروف آتش سوزانده‌های او آشنا می‌کند. خاطرات از دوران کودکی آغاز و تا زمانی که انقلاب می‌شود، ادامه می‌یابد و پس از آن، با مهم‌ترین بخش زندگی راوی که همان جبهه است، آشنا می‌شویم.

رهبر معظم انقلاب در تقریظی بر این اثر نوشته‌اند:

«بسم الله الرحمن الرحیم

بچه‌های همدان؛ بچه‌های صفا و عشق و اخلاص؛ مردان بزرگ و بی‌ادعا؛ یاران حسین (علیه‌السلام)؛ یاوران دین خدا و آن‌گاه مادران؛ مردآفرینان شجاع و صبور و آن‌گاه فضای معنویت و معرفت؛ دل‌های روشن، همت‌ها و عزم‌های راسخ؛ بصیرت‌ها و دید‌های ماورائی. این‌ها و بسی جویبار‌های شیرین و خوشگوار دیگر از سرچشمه این روایت صادقانه و نگارش استادانه، کام دل مشتاق را غرق لذت می‌کند و آتش شوق را در آن سرکش‌تر می‌سازد.

راوی، خود شهیدی زنده است. تنِ به‌شدت آزرده او نتوانسته از سرزندگی و بیداری دل او بکاهد و الحمدلله رب العالمین نویسنده نیز خود از خیل همین دلدادگان و تجربه‌دیدگان است. بر او و بر همه آنان گوارا باد فیض رضای الهی؛ ان‌شاالله. درباره نگارش این کتاب، آنچه نوشتم کم است؛ لطف این نگارش بیش از این‌هاست. مقدمه کتاب یک غزل به تمام معنی است.»

رهبر معظم انقلاب همچنین در جلسات متعدد به این اثر اشاره کرده و مطالعه آن را توصیه فرموده‌اند.

کتاب «وقتی مهتاب گم شد» تاکنون با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه بوده است؛ به طوری که این کتاب در آستانه چاپ سی‌ام قرار دارد. به همین منظور، انتشارات «سوره مهر» این اثر را در قالب‌های جدید در نمایشگاه کتاب تهران در سال جدید عرضه خواهد کرد.

کتابِ گویا از این اثر با صدای محمدحسن عشقیان تولید شده است. هم‌چنین عرضه کتاب در قالب فلش بوک از دیگر برنامه‌های سوره مهر الکترونیک برای ایام نمایشگاه است.

نسخه مکتوب «وقتی مهتاب گم شد» از سوی سوره مهر در 2500 نسخه و به قیمت 19 هزار تومان به فروش می‌رسد. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند نسخه الکترونیک این اثر را از سایت سوره مهر به قیمت 8 هزار تومان دریافت کنند.

انتهای پیام/ 114

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار