امیر قربانی خبر داد؛

ارتقای برد موشک «شفق» تا شعاع ۱۲ کیلومتری/ «رمپ پروازی» در پایگاه پرندک تهران افتتاح شد

فرمانده هوانیروز از رونمایی موشک «شفق» یکی از موشک‌های عملیاتی روز و مورد نیاز بالگرد‌های هوانیروز در رژه روز 29 فروردین (روز ارتش) خبر داد و گفت: برد موشک شفق تا شعاع ۱۲ کیلومتری ارتقا یافته است.
کد خبر: ۲۸۶۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴ - 16April 2018

ارتقای برد موشک «شفق» تا شعاع ۱۲ کیلومتری/ افتتاح «رمپ پروازی» در پایگاه پرندک تهرانبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ دوم خلبان «یوسف قربانی» روز دوشنبه در حاشیه افتتاح رمپ و باند پروازی هوانیروز در گروه 99 پدافند هوایی نیروی زمینی ارتش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این موشک برابر منویات مقام معظم رهبری و سلسله مراتب فرماندهی به خصوص فرمانده نیروی زمینی ارتش و با همکاری متخصصان داخلی هوانیروز و صنایع دفاعی تولید شده و کاملا بومی است.

وی ادامه داد: بُرد این موشک نسبت به موشک‌های قبلی 2 برابر افزایش پیدا کرده که این میزان افزایش بُرد بین 8 تا 12 کیلومتر ارتقاء یافته که با توجه به تهدیدات منطقه‌ای و تهدیداتی که داریم این موشک‌ها در رزم نزدیک خیلی تاثیرگذار خواهند بود.

فرمانده هوانیروز ارتش اضافه کرد: دستاورد دیگری که در رژه بالگرد‌های هوانیروز به مناسبت روز ارتش رونمایی خواهد شد، تجهیز و تسلیح بالگرد‌ها ترابری و بالگرد‌های شناسایی به راکت‌های 2.75 و تیربار‌هایی که بر روی این بالگرد‌ها پیش‌بینی شده می‌باشد که این از این تجهیزات جدید نظامی می‌توان در جنگ‌های نیابتی و جنگ‌های چریکی استفاده کرد.

امیر سرتیپ دوم خلبان قربانی با بیان اینکه امسال ما برای نخستین بار در رژه بالگرد‌های هوانیروز به مناسبت روز 29 فروردین روز ارتش از رمپ و باند پروازی جدید هوانیروز که در روز جاری افتتاح شد، استفاده خواهیم کرد، گفت: هر ساله ما رژه بالگرد‌های هوانیروز را از منطقه عمومی کوشک نصرت قم انجام می‌دادیم که امسال با افتتاح این رمپ و باند پروازی جدید این رژه بزرگ هوایی از منطقه پرندک انجام می‌شود که بهره برداری از رمپ و باند پروازی جدید به بافت پروازی، مصرف سوخت و استفاده از قطعات بالگرد‌ها به ما کمک شایان توجهی خواهد کرد که می‌توان اینگونه عنوان کرد که هوانیروز امسال با اقتدار و با توان رزمی بالا در رژه هوایی گوشه‌ای از توان عملیاتی خود را به معرض نمایش همگان قرار خواهد داد.

وی تصریح کرد: طبق برنامه ریزی‌های عملیاتی انجام شده قرار است، هوانیروز در روز 29 فروردین جاری (روز ارتش) با به پرواز در آوردن ده‌ها فروند بالگرد شکاری، هجومی، پشتیبانی و شناسایی، رژه بزرگ بالگرد‌ها را برفراز مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) برگزار کند.

فرمانده هوانیروز ارتش یادآور شد: این رژه بزرگ در صورت مساعد بودن شرایط جوی برگزار خواهد شد که یک نمایش قدرت مبتنی بر توجه به توان تخصصی و اراده جوانان ولایت ­مدار ایران اسلامی است.

امیر سرتیپ دوم خلبان قربانی توضیح داد: هر ساله هوانیروز در کنار سایر نیرو‌های مسلح این رژه بزرگ هوایی را به مناسبت روز 29 فروردین روز ارتش برگزار می‌کند که امسال این رژه هوایی نسبت به سال‌های قبل متفاوت‌تر خواهد بود، به این شکل که رژه هوایی هوانیروز در قالب تیم‌های «آتش» و به صورت «تاکتیکی» و «عملیاتی» برگزار خواهد شد و هر تیمی به نام یکی از شهدای شاخص هوانیروز که در پشتیبانی از قرارگاه‌های منطقه‌ای نیرو‌های مسلح به شهادت رسیده‌اند، مزین شده است.

امیر سرتیپ دوم خلبان قربانی در ادامه اظهار کرد: در این رژه بزرگ هوایی از انواع بالگرد‌های مختلط از جمله 209، 206، 214 و شنوک استفاده خواهیم کرد که این رژه هوایی برای کشور‌های دوست و همسایه پیام آور صلح و دوستی و برای دشمنان نشان از اقتدار ایران اسلامی دارد.

وی تصریح کرد: هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران از جمله یگان‌­های بسیار موثر و قدرتمندی است که علاوه بر رشادت‌های بسیار زیاد در دوران دفاع مقدس و تقدیم تعداد زیادی شهید به انقلاب، امروز هم به­ عنوان یکی از بازوان توانمند نیروی زمینی ارتش به ماموریت­‌های عملیاتی و شناسایی می‌پردازد و پشتیبانی عملیاتی و شناسایی از یگان‌­های مرزبانی نیروی انتظامی و سپاه پاسداران یکی از ماموریت‌های عملیاتی هوانیروز به شمار­ می­‌رود.

فرمانده هواپیمایی نیروی زمینی ارتش (هوانیروز) در ادامه گفت: همچنین متخصصان هوانیروز با استفاده از توانمندی علمی بالایی که دارند توانسته ‌اند در سال گذشته ده‌ها فروند بالگرد را باز آماده (اورهال) کرده و به خطوط پروازی هوانیروز نیروی زمینی بازگردانند. تمام این فعالیت‌­ها با استفاده از توان علمی بومی کشور انجام شده و استفاده از ظرفیت‌های درونی هوانیروز، این یگان را از هر گونه کمک خارجی بی ­نیاز کرده است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها