ابوالفتح:

ترامپ بدون توجه به قوانین بین‌الملل فرمان حمله به سوریه را داد

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: ترامپ بدون توجه به قوانین بین‌الملل، بدون اجازه از شورای امنیت سازمان ملل و بدون اطلاع و کسب اجازه از کنگره فرمان حمله به سوریه را صادر کرد.
کد خبر: ۲۸۶۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷ - 16April 2018

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، امیرعلی ابوالفتح کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگویی، درباره حمله جنایتکارانه آمریکا و متحدانش به سوریه اظهار داشت: از مدت‌ها قبل هم این اتفاقات قابل حدس بود زیرا آمریکا طبق سیاست‌های خارجی خود به دنبال ایجاد نظم جدید جهانی براساس منافع ملی‌اش است.

وی ادامه داد: اصولاً آمریکا برای استفاده از ابزار نظامی جهت پیشبرد اهدافش هیچ ابایی ندارد و این سیاست در دولت کنونی آمریکا آشکارتر شده است چراکه ملی گرایان این کشور که در سیاست خارجی تاکید بر قدرت سخت دارند میدان ‌دار شکل دادن به تصمیمات در این کشور هستند.

ابوالفتح بیان داشت: ترامپ اعلام کرده که هیچ حد و مرزی برای استفاده از تجهیزات نظامی امریکا متصور نیست لذا در این راستا اتفاقاتی هم که در سوریه افتاد نمونه‌ای از جهت‌گیری دولت آمریکا است.

این کارشناس مسائل آمریکا تصریح کرد: ترامپ بدون توجه به قوانین بین‌الملل، بدون اجازه از شورای امنیت سازمان ملل و بدون اطلاع و کسب اجازه از کنگره فرمان حمله به سوریه را صادر می‌کند در حالی که هیچ نشانه و مدرکی مبنی بر نقش دولت سوریه در این اتفاقات نیست.

وی اظهار داشت: آمریکا تنها با چند تصویر تلویزیونی به این نتیجه می‌رسد که دولت سوریه مسبب حوادث حمله شیمیایی در دوما است و در حقیقت نقش قاضی،‌دادستان و مجری قانون را به کمک فرانسه و انگلستان بر عهده می‌گیرد و حمله‌ای را به یک کشور عضو سازمان ملل انجام می‌دهند و اسم آن را «اقدامات پیش دستانه برای وقوع حوادث شیمیایی دیگر» می‌گذارند.

ابوالفتح گفت: آمریکا پیش از این و در جریان جنگ با عراق هم با همین استدلال و فرضیه وارد این کشور شد و هیچ مدرکی دال بر سلاح کشتار جمعی و در عراق پیدا نکرد و منطقه را برای 15 سال به آشوب کشید و همین سناریو در شکل‌ کوچکتر در سوریه هم در جریان است و آینده هم احتمالا تکرار خواهد شد.

منبع:‌ فارس

نظر شما
پربیننده ها