دبکافایل گزارش داد؛

هراس تل‌آویو از عملیات انتقامی ایران/ آماده‌باش بی‌سابقه نیروهای اسرائیلی در مرزهای سوریه

دبکافایل وب‌سایت نزدیک به نهادهای امنیتی اسرائیل می‌نویسد: حمله ائتلاف غربی به سوریه و خروج نیروهای آمریکایی از این کشور امنیت فلسطین اشغالی را در معرض خطر جدی عملیات تلافی‌جویانه ایران قرار داده‌ است.
کد خبر: ۲۸۶۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸ - 16April 2018

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، وب‌سایت «دبکافایل» نزدیک به محافل امنیتی اسرائیل در مطلبی نوشته که حمله موشکی آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه و تحولات دیگر در سوریه امنیت اسرائیل را در معرض خطر جدی قرار داده‌ است.

«دبکافایل» می‌‎نویسد: حمله ائتلافی آمریکا علیه سوریه هراس اسرائیل از اینکه هنگام عملیات انتقام‌جویانه ایران به خاطر حمله به پایگاه «تی-4» افزایش داده‌ و بالارفتن بی‌سابقه سطح آماده‌باش نیروهای اسرائیلی در مرز سوریه و لبنان از نشانه‌های این هراس است.

آمریکا، انگلیس و فرانسه بامداد روز یکشنبه 105 موشک را همزمان به سمت اهدافی در سوریه شلیک کردند که مدعی‌اند تأسیسات و انبارهای مواد شیمیایی سوریه بودند.

به نوشته «دبکافایل» این حمله موشکی نه‌تنها نگرانی‌های امنیتی اسرائیل را رفع نکرد بلکه این نگرانی‌ها را دوچندان کرد.

این وب‌سایت امنیتی مدعی است ایران و حزب‌الله از این گفته ترامپ که تنها در صورتی دوباره به سوریه حمله خواهد کرد که ارتش این کشور از سلاح شیمیایی استفاده می‌کند، اطمینان می‌یابند که آمریکا به نیروهای ایرانی و حزب‌الله حمله نخواهد کرد حتی اگر اقداماتی تهاجمی علیه اسرائیل انجام دهند و این اطمینان در کلام حسن نصرالله خلاصه شده‌ است «حملات موشکی غربی‌ها در ضربه به ارتش سوریه و کمک به تروریست‌ها یا حتی تأمین منافع اسرائیل با شکست کامل روبرو شد».

«دبکافایل» با اشاره به ادعای مقامات دولت آمریکا و دونالد ترامپ که به زودی نیروهایشان را از سوریه خارج می‌کنند و آن را برای «دیگران» می‌گذارند می‌افزاید: روشن است منظور ترامپ از واگذاری سوریه به دیگران اسرائیل و اردن را نیز شامل می‌شود و آنها را در برابر تهدیدات مرزی تنها می‌گذارد.

هراس مقامات امنیتی اسرائیل اینگونه خود را بیشتر نشان می‌دهد: «اردن خیلی زود پیش از مواجهه با مسئله دفاع از مرزهایش به سوی دمشق چرخش می‌کند و تضمین امنیتی از بشار اسد دریافت خواهد کرد، اما (با خروج نیروهای آمریکا) اسرائیل پشتیبانی واشنگتن را از دست می‌دهد، در حالی‌که ایران و گروه‌های تحت حمایتش می‌تواند بر حمایت روسیه حساب باز کنند.

«دبکا فایل» با بیان اینکه تصمیم اخیر دولت ترامپ برای تحریم برخی از نهادهای روسیه مرتبط با تولید مواد شیمیایی در سوریه، انگیزه لازم را برای همکاری تهران و مسکو در زمینه حل مسئله تحریم‎ها بیشتر می‌کند اذعان می‌کند: تعمیق همکاری ایران و روسیه در سوریه خواب را از چشمان مقامات اسرائیلی ربوده است.

منبع: میزان

نظر شما
پربیننده ها