تاکید دمشق بر آمادگی برای همکاری با هیأت حقیقت‌یاب سازمان ملل

معاون وزیر خارجه سوریه بر آمادگی کامل دمشق برای همکاری با هیأت حقیقت‌یاب سازمان منع اشاعه تسیلحات شیمیایی تاکید کرد.
کد خبر: ۲۸۶۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۲ - 16April 2018

تاکید دمشق بر آمادگی برای همکاری با هیأت حقیقت‌یاب سازمان مللبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، فیصل المقداد معاون وزیر خارجه سوریه و رئیس کمیته ملی اجرای تعهدات سوریه در قبال توافق منع اشاعه تسلیحات شیمیایی اظهار داشت: سوریه برای همکاری با هیأت حقیقت یاب سازمان منع اشاعه تسلیحات شیمیایی و فراهم کردن همه تسهیلات لازم برای انجام ماموریت این هیأت، در آمادگی کامل به سر می‌برد.

وی افزود: اعضای هیأت حقیقت‌یاب سازمان منع اشاعه تسلیحات شیمیایی سه روز قبل به درخواست جمهوری عربی سوریه با هدف بازدید از مکان استفاده ادعایی از سلاح‌های شیمیایی در دوما وارد دمشق شدند و تاکنون چندین نشست با آن‌ها درباره نحوه همکاری‌ برای انجام این ماموریت به شکل دقیق و شفاف، برگزار کرده‌ایم.

مقداد اظهار داشت: سوریه در این نشست‌ها بر آمادگی کامل خود برای همکاری و فراهم کردن همه تسهیلات لازم برای هیئت حقیقت یاب سازمان منع اشاعه تسیلحات شیمیایی تاکید کرد.

از سوی دیگر «بسام صباغ» نماینده دائم سوریه در سازمان منع اشاعه تسلیحات شیمیایی گفت: دلیل همزمانی تجاوز وحشیانه آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه با ورود هیأت حقیقت‌یاب سازمان منع اشاعه تسلیحات شیمیایی به دمشق، سنگ‌اندازی در روند فعالیت این هیأت و فشار بر آن برای جلوگیری از برملاشدن دروغ‌های کشورهای متجاوز و مزدوران تروریست آن است.

وی افزود: ما خواهان این هستیم که هیأت حقیقت‌یاب سازمان منع اشاعه تسلیحات شیمیایی با حفظ بی‌طرفی و به صورت شفاف، ماموریت خود را انجام و نتایج خود را در نزدیک‌ترین زمان ممکن به شورای اجرایی این سازمان ارائه کند.

شنبه هفته گذشته و همان‌طور که قابل پیش‌بینی بود، معارضین مستقر در شهر «دوما» در غوطه شرقی ناگهان اعلام کردند که یکی از محلات این شهر مورد حمله شیمیایی قرار گرفته است.

کشورهای غربی از جمله آمریکا، فرانسه و انگلستان پیش از هرگونه تحقیق درباره این حادثه دولت سوریه را به دست داشتن در این حمله متهم کرده؛ ادعایی که دولت سوریه با رد آن، تأکید کرده که حادثه دوما بهانه‌ای برای آغاز اقدام نظامی علیه دولت سوریه و حمایت مستقیم از تروریست‌هاست.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها