نعیم قاسم:

تجاوز به سوریه، هیچ هدفی را محقق نکرد/ قتل عمدی ایرانی‌ها در فرودگاه تیفور، واکنش خواهد داشت

جانشین دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: حملات آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه هیچ چیزی را در این کشور تغییر نداد.
کد خبر: ۲۸۶۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۸ - 16April 2018

نعیم قاسم: تجاوز به سوریه، هیچ هدفی را محقق نکرد/ قتل عمدی ایرانی‌ها در فرودگاه تیفور، واکنش خواهد داشتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، شیخ نعیم قاسم جانشین دبیرکل حزب الله لبنان در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین اظهار داشت: تجاوز آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه، اهدافش را محقق نکرد، زیرا این حملات، هیچ چیزی را در سوریه تغییر نداد.

وی افزود: ترامپ بر طبل جنگ علیه سوریه کوبید، اما مناطقی خالی از سکنه را هدف قرار داد.

نعیم قاسم گفت: ترامپ فهمید که وارد شدن به جنگی جهانی به ضرر آمریکا است و تجاوز به سوریه فقط برای ابراز وجود بود.

جانشین سید حسن نصرالله اظهار داشت: نتایج حملات به سوریه فقط مجروح شدن سه نفر است و این حملات به اماکنی صورت گرفت که قبلا هدف قرار گرفته شده بود.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها درباره حمله و زمان آن اطلاعاتی را در اختیار روسیه قرار دادند و این یعنی اینکه آن‌ها به دنبال جنگ نیستند.

نعیم قاسم اظهار داشت: آمریکا به دنبال رویارویی با روسیه نیست و دولت آمریکا هیچ طرحی برای بعد از حمله به سوریه ندارد.

نعیم قاسم در ادامه گفت: حملات به سوریه شایسته واکنش نظامی نیست و ما نیازی به واکنش نظامی نمی‌بینیم.

وی افزود: هنگامی که 100 موشک شلیک می‌شود و پدافندهای هوایی سوریه 70 عدد از آن را ساقط می‌کنند، این یعنی اینکه تجاوز در تحقق اهداف خود شکست خورده است.

جانشین دبیرکل حزب الله گفت: قبل از حمله به سوریه واضح بود که آمریکایی‌ها آماده حل سیاسی در سوریه نیستند و بعد از حمله، راه حل بحران پیچیده‌تر شده است.

نعیم قاسم افزود: آمریکایی‌ها تلاش کردند از طریق حمله، شرایط و موقعیتشان در مذاکرات سیاسی را بهبود ببخشند اما پیروزی مقاومت آن‌ها را غافلگیر کرد.

وی اظهار داشت: چه بسا به یک سال یا بیشتر برای رسیدن به راه حل سیاسی در سوریه نیاز داریم.

قاسم گفت: تجاوز سه جانبه به سوریه با آزادسازی غوطه شرقی دمشق ارتباط دارد و آمریکایی‌ها برگه خود در پایتخت سوریه را از دست دادند.

نعیم قاسم گفت: تحریک کشورهای عربی خلیج فارس به تجاوز سه جانبه به سوریه کمک کرد و عربستان تمایل به جنگی گسترده علیه سوریه دارد.

جانشین دبیرکل حزب الله افزود: من نشست سران عرب را دنبال نکردم، زیرا به نظرم چنین کنفرانسی اصلا وجود ندارد و هیچ ارزشی ندارد و عربستان این نشست را برای سرپوش گذاشتن بر اقدامات خود می‌خواهد.

نعیم قاسم گفت: اسرائیل از طریق حمله به فرودگاه تی فور می‌خواست معادله‌ جدیدی در درگیری ایجاد کند و این را ما قبول نخواهیم کرد.

جانشین دبیرکل حزب الله افزود: قتل عمدی ایرانی‌ها در فرودگاه تی فور توسط رژیم صهیونیستی واکنش خواهد داشت و ما واکنش ایران به اسرائیل را پیش‌بینی می‌کنیم، اما چگونگی یا جزئیات آن را نمی‌دانیم.

نعیم قاسم گفت: اسرائیل آماده جنگ فراگیر نیست، اما نبردها را یکی پس از دیگری آغاز می‌کند و محور مقاومت اجازه نخواهد داد که حرکتش در سوریه محدود شود.

وی افزود: حزب الله اجازه نخوهد داد که قواعد درگیری، حرکتش برای مبارزه با تروریسم در سوریه را محدود کند.

نعیم قاسم گفت: گام بعدی ارتش سوریه و همپیمانان، آزادسازی غوطه غربی و قلمون شرقی است.

جانشین دبیرکل حزب الله در ادامه اظهار داشت که حزب الله در همه نبردهای سوریه شرکت نمی‌کند و ما همانجایی که باید باشیم، خواهیم بود.

نعیم قاسم افزود: حزب الله به خاطر دستاوردی جغرافیایی یا سیاسی به سوریه نمی‌رود، بلکه هدف ما حمایت از لبنان و مقاومت است.

وی تاکید کرد: ما بخشی از حل سیاسی نیستیم و اگر بر سر حل سیاسی در سوریه توافق شود، ما نیازی به باقی ماندن در سوریه نداریم.

جانشین دبیرکل حزب الله اظهار داشت: حزب الله طمعی در سوریه ندارد و برای ما مهم است که سوریه دولت مقاومتی باقی بماند.

قاسم گفت: ما به هر شهیدی در حزب الله افتخار می‌کنیم و آن را اعلام می‌کنیم و نمی‌خواهیم آمار و ارقام را به عنوان سندی به دشمنان بدهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها