انتقاد شدید «مقتدی صدر» از بیانیه ضد ایرانی نشست سعودی

رهبر جریان «صدر» در عراق از بیانیه پایانی بیست و نهمین نشست سران اتحادیه عرب، که در آن ادعا‌ها و اتهام‌های بی‌اساسی علیه ایران مطرح شده، به شدت انتقاد کرده است.
کد خبر: ۲۸۶۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸ - 17April 2018

انتقاد تند صدر و قاسمی از بیانیه ضد ایرانی نشست سعودیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از النشره، «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر، از نشست اخیر اتحادیه عرب، که یکشنبه در شهر «ظهران» عربستان برگزار شد، انتقاد کرد.

مقتدی صدر با اشاره به بیانیه پایانی نشست سران اتحادیه عرب، که نوک پیکان حملات را علیه ایران نشانه رفت، اظهار داشت: «بیست و نهمین نشست سران اتحادیه عرب در حالی در شهر ظهران عربستان به کار خود پایان داد که هیزم در آتش افکند و تمام اهتمام خود را به نزاع و درگیری با جمهوری اسلامی ایران متمرکز کرد که این امری خالی از درگیری‌های طایفه‌ای میان 2 کشور نیست.»

مقتدی صدر متذکر شد: «این امر، بحران سیاسی را تشدید خواهد که موجب افزایش رنج و درد ملت‌ها خواهد شد.»

طبق این گزارش، در بیانیه پایانی نشست سران اتحادیه عرب با این ادعا که ایران از نیرو‌های یمنی حمایت می‌کند، حملات موشکی نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به عربستان به شدت محکوم شده است.

سران اتحادیه عرب همچنین در این بیانیه، ایران را به حمایت از گروه‌های تروریستی و تجهیز نیرو‌های یمنی به موشک‌های بالستیک متهم کرده و از جامعه بین‌الملل خواسته‌اند که تحریم‌ها علیه ایران را تشدید کند.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها