رئیس دادگستری شهرستان «زرند» خبر داد؛

شبکه‌های مجازی، عامل اصلی طلاق در شهرستان «زرند»

حجت‌الاسلام «محمود محمدی» ضمن ابراز نگرانی از افزایش آمار طلاق در شهرستان «زرند»، گفت: اصلی‌ترین عامل طلاق در حال حاضر، بدبینی زوجین نسبت به یکدیگر تحت شبکه‌های مجازی است.
کد خبر: ۲۸۷۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷ - 17April 2018

اصلی ترین عامل طلاق در حال حاضر بدبینی زوجین نسبت به یکدیگر تحت شبکه های مجازی استبه گزارش دفاع پرس از کرمان، حجت‌الاسلام «محمود محمدی» رئیس دادگستری شهرستان «زرند»، ضمن ابراز نگرانی از افزایش آمار طلاق در این شهرستان، اظهار داشت: متأسفانه در سال ۹۶ از هر ۳.۶ ازدواج، یک طلاق در «زرند» ثبت شده است.

وی افزود: اصلی‌ترین عامل طلاق در حال حاضر، بدبینی زوجین نسبت به یکدیگر تحت شبکه‌های مجازی است.

حجت‌الاسلام محمدی گفت: قضات در کنار استفاده از مراکز مشاوره، از ظرفیت مشاوران مذهبی نیز استفاده می‌کنند، اما این هنگامی اتفاق می‌افتد که زوجین برای طلاق به سیستم قضائی مراجعه کردند که در این مرحله کار دشوار است.

وی بیان داشت: علی‌رغم اینکه مشکلات اقتصادی در جامعه وجود دارد، اما جدا شدن زوجین به صرف مشکلات مالی در مراحل آخر قرار دارد و کمتر پرونده‌ای داشته‌ایم که زوجین به صرف مشکلات اقتصادی قصد جدایی از یکدیگر را داشته باشند.

امام جمعه موقت شهرستان «زرند» تصریح کرد: یکی دیگر از دلایل شلوغی دادگستری‌ها و خصوصاً دادگاه‌های خانواده، به موضوع بدحجابی و بی‌حجابی بر‌می‌گردد.

وی افزود: کم‌توجهی برخی مردان در مسئله پوشش و حجاب زنان و دختران معضلی غیرقابل انکار است که در بسیاری از موارد ظهور روابط نامشروع در فضا‌های مجازی و سپس فضای واقعی که در نهایت به طلاق و از بین رفتن بنیان خانواده منجر می‌شود را در پی دارد.

حجت‌الاسلام محمودی با تأکید بر اینکه روابط خانوادگی باید به‌گونه‌ای باشد که قداست خانواده زیر سوال نرود، افزود: حجاب یک امر ضروری است و در قرآن کریم موارد زیادی پیرامون حفظ حجاب و پوشش زینت‌ها آمده است.

این مقام قضایی، ضمن گلایه از عدم به کارگیری علم و فرهنگ و هنر در راستای ترویج فرهنگ اسلامی، گفت: رسانه‌ها و متولیان فرهنگ و هنر با الگو‌سازی و آموزش، نقش بسیار مؤثری در ترویج فرهنگ حجاب دارند.

وی با اشاره به لزوم الگوپذیری از فرهنگ عاشورایی پیرامون حجاب، خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) در آخرین لحظات عمر گران‌بهای‌شان، بر شمشیر خود تکیه کردند تا بتوانند سرپا ایستاده و مانع از اهانت یزیدیان به ناموس و اهل بیت خود شوند و به کفار فرمودند: «اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید و تا من زنده‌ام به زن و فرزندان من تعرضی نداشته باشید.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار