دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان:

۱۰۰ درصد جرائم فضای مجازی استان کرمان کشف شده‌اند

«دادخدا سالاری» گفت: در مجموع ۸۳۵ فقره پرونده با ۵۸۱ متهم مرتبط با فضای مجازی در دادسرای عمومی و انقلاب کرمان به ثبت رسیده است که خوشبختانه درصد کشف به وقوع ۱۰۰ درصد بوده است.
کد خبر: ۲۸۷۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰ - 17April 2018

100درصد جرائم رایانه‌ای در فضای مجازی کشف شده‌اندبه گزارش دفاع پرس از کرمان، «دادخدا سالاری» دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان، اظهار داشت: در مجموع، ۸۳۵ فقره پرونده با ۵۸۱ متهم مرتبط با فضای مجازی در دادسرای عمومی و انقلاب کرمان به ثبت رسیده است که خوشبختانه درصد کشف به وقوع ۱۰۰ درصد بوده است.

وی در تشریح عملکرد یک سال گذشته کارگروه پایش فضای مجازی دادسرای عمومی و انقلاب کرمان، اظهار داشت: ۱۵۱ مورد کلاه‌برداری رایانه‌ای داشته‌ایم که تمامی آن‌ها کشف و ۲۴ متهم در این رابطه دستگیر شده‌اند.

وی اعلام کرد: ۲۱۰ مورد برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب‌های بانکی داشته‌ایم که بیش از ۹۹ درصد آن‌ها کشف شده است و در این رابطه به اتهامات ۹۸ متهم مرد و ۳۳ متهم زن رسیدگی شده است.

این مقام قضائی به ثبت ۱۵۹ مورد مزاحمت اینترنتی اشاره کرد و گفت: ۱۰۵ مورد از این مزاحمت‌ها توسط آقایان صورت پذیرفته و ۳۱ مورد باقی مانده مربوط به خانم‌ها بوده است که تمامی آن‌ها کشف شده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان افزود: ۳۷ مورد انتشار فیلم خصوصی و خانوادگی در بستر اینترنت داشته‌ایم که در این رابطه به اتهامات ۲۴ نفر مرد و ۶ نفر زن رسیدگی شده است.

وی به ۱۰۳ مورد هتک حیثیت و نشر اکاذیب در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: ۹۸ درصد کشف به همراه ۱۱۲ متهم در این رابطه داشته‌ایم.

سالاری بیان کرد: در مواردی از قبیل: تهدید و اخاذی اینترنتی، انتشار فیلم خصوصی و خانوادگی، کلاه‌برداری رایانه‌ای و دسترسی غیرمجاز به سامانه‌های رایانه‌ای، درصد کشف به وقوع ۱۰۰ درصد بوده است.

وی افزود: در مواردی از جلمه انتشار اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی، تشویق افراد به اعمالی علیه امنیت کشور، منتسب نمودن اعمالی برخلاف حقیقت، نقص حق نشر پدیدآورندگان، آموزش نحوه ارتکاب جرائم رایانه‌ای و مزاحمت اینترنتی درصد کشف به وقوع ۱۰۰ درصد بوده است.

دادستان کرمان ادامه داد: دسترسی غیرمجاز به داده‌ها، جعل داده‌های رایانه‌ای، مختل نمودن داده‌ها، سرقت و کلاهبرداری مرتبط با رایانه، تحریک به استعمال مواد مخدر و روان گردان و آموزش آن، تبلیغ و فروش اجناس ممنوعه از طریق رایانه و اینترنت، ارسال محتویات مستهجن و مبتذل از جعل داده‌های رایانه‌ای، از سایر مواردی بود که در این رابطه پرونده تشکیل شده است.

سالاری در پایان از زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی معاونت فضای مجازی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان و پلیس فتای کرمان تقدیر و تشکر کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار