سردار فتحی زاده تاکید کرد؛

لزوم تدوین ساز و کار مشخص برای سنجش مبانی انضباطی در ناجا

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا گفت: باید برای سنجش مبانی نظم و انضباط در ناجا ساز و کار مشخص، مدون و مستمر تدوین و تعریف شود.
کد خبر: ۲۸۷۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰ - 17April 2018

لزوم تدوین سازوکار مشخص و مدون برای سنجش مبانی انضباطی در ناجابه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «محسن فتحی زاده» جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا در نهمین کارگاه آموزشی انضباطی و امور قضائی با تبریک اعیاد ماه رجب و فرا رسیدن ماه شعبان اظهار داشت: بحمدالله امسال شروع سال نو با ماه‎های معنوی اسلام متقارن شد و ان‎شاءالله همه ما از این ایام معنوی و برکات آن، بهره کافی و وافی ببریم.

وی در ادامه با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این نشست به ویژه سرهنگ «عابدی» مدیر کل انضباطی و امور قضائی معاونت نیروی انسانی ناجا افزود: نظم و انضباط در نیروی انتظامی حائز اهمیت ویژه‌ای است، نیروی انتظامی تنها نیروی مسلحی است که در سطح وسیعی در تعامل مستمر و مداوم با مردم می‌باشد و در منظر افکار عمومی است. رسانه‌های مختلف مستقیماً فعالیت‌های پلیس را رصد می‌کنند، بنابراین پلیس باید برای مردم جامعه نماد و الگو باشد.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا خطاب به مدیران امور انضباطی رده‌های ستادی و استانی ادامه داد: شما عزیزان متولیان اصلی توسعه نظم و انضباط در ناجا هستید و مسئولیت حساس و خطیری دارید؛ چرا که رشد و تعالی نیروی انتظامی در عرصه نظم و انضباط در گرو تلاش و مسئولیت‌پذیری شما است.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: پلیس در جامعه نقش و تأثیر بسیاری دارد که بخش زیادی از این نقش و اثرگذاری متکی بر ظاهر و رفتار پلیس است. وقار، متانت، اخلاق، ادب، نظم، ظاهر آراسته و ... باید کاملاً در پلیس مشهود باشد.

سردار فتحی‌زاده تأکید کرد: هرگونه بی‌ انضباطی و یا بی اخلاقی در ظاهر و رفتار پلیس آثار تخریبی بر وجهه نیروی انتظامی دارد، بنابراین همواره باید تمرکز بر نظم و انضباط سازمانی مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: نظم و انضباط نه تنها در اجرای مأموریت‌ها تأثیر مستقیم و موثری دارد بلکه این مهم در نقش اجتماعی پلیس نیز حائز اهمیت است، همه در این زمینه مسئول هستیم و توجه به نظم‌پذیری از مقوله‌های مهمی است که نمی‌توانیم نسبت به آن بی‌توجه باشیم، هر فردی در هر مسئولیت و کسوتی باید به توسعه انضباط در نیروی انتظامی بیاندیشد و این مهم را اجرایی و عملی کند.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا تأکید کرد: توسعه نظم و انضباط باید در دستور کار آحاد کارکنان و فرماندهان قرار گیرد. هر چند از گذشته تا به امروز در حوزه نظم و انضباط سازمانی و ارتقاء این مهم، اقدامات مطلوبی صورت گرفته، اما با شرایط ایده آل فاصله داریم و باید برای رسیدن به ایده آل‌ترین حالت ممکن تلاش کنیم.

سردار فتحی زاده با تأکید بر اینکه همگان باید به مبانی انضباطی؛ آشنا، عامل و پیگیر اجرای آن باشند، افزود: فرماندهان و مدیران ارشد در این حوزه باید نماد و الگوی تمام عیار برای کارکنان زیرمجموعه خود باشند.

وی ادامه داد: توسعه سطح نظم و انضباط در نیروی انتظامی باید به عنوان یک فرهنگ و مطالبه همگانی و عمومی مطرح باشد و برای تحقق این مهم لازم است، آحاد فرماندهان و کارکنان به آیین نامه انضباطی مسلط باشند و تکلیف و مسئولیت خود را در این حوزه بدانند.

این مقام عالی انتظامی با بیان اینکه مبانی انضباطی باید به صورت مستمر تکرار تا ملکه ذهن و رفتار شود، خاطرنشان کرد: باید برای سنجش مبانی انضباطی در رده و یگان‌ها، ساز و کار مشخص، مدون و مستمری تدوین و اجرایی شود.

سردار فتحی زاده تأکید کرد: هر چند توجه به توسعه نظم باید در تمام سطوح مهم شمرده شود، اما این مهم باید در مراکز انتظامی، کلانتری‌ها، ایستگاه‌های بازرسی، واحد‌های اعزامی و ... بیش از سایر رده‌ها مورد توجه باشد و لازم است برای ارتقاء سطح نظم و انضباط در نیروی انتظامی، دوره‌های آموزشی برگزار شود.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا با بیان اینکه مشارکت‌جویی در همه امور موجب ارتقاء موفقیت‌ها می‌شود، افزود: برای ارتقاء سطح انضباط در ناجا باید به ایده‌ها و نظرات مختلف توجه کرد؛ چرا که یک ایده خوب می‌تواند در هر حوزه‌ای تحول آفرین باشد.

وی خطاب به مدیران و مسئولان امور انضباطی و قضائی رده‌های ستادی و اجرایی مطرح کرد: شما باید به مبانی و آیین نامه‌های انضباطی کاملاً مسلط باشید و هر سوالی را با اطمینان و تسلط پاسخگو باشید.

سردار فتحی زاده در پایان با تقدیر از همه تلاشگران عرصه نظم و انضباط در نیروی انتظامی گفت: ان شاءالله خدمتگزاران شایسته‌ای برای مردم باشیم.

گفتنی است، پیش از سخنان سردار «محسن فتحی زاده» جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا، سرهنگ «عابدی» مدیر کل انضباطی و امور قضائی ناجا، اظهار داشت: بر خود فرض می‌دانم از حمایت‌های خالصانه معاون و جانشین نیروی انسانی ناجا و همچنین هیئت رئیسه محترم تشکر و قدردانی کنم.

وی افزود: امروز در این نشست 95 نفر از مدیران انضباطی و قضائی رده‌های ستادی، استانی و ... حضور دارند و عملکرد یک ساله ارزیابی و تدابیر جدید نیز ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار